petrasperspektiv

Alla inlägg den 11 april 2010

Av petrasperspektiv - 11 april 2010 20:51

Ja, då var det snart måndag igen. Veckan ser sjukt upplanerad ut. Ovanpå det ska hemmet fixas till inför nästa helgs kalas. Här måste struktureras och organiseras. Vem gör det? Hmmm, det blir nog jag. Imorgon ska jag göra en att-göra-lista för var och en av medlemmarna i familjen och den ska den följas till punkt och pricka, Basta!


Är det någon som känner för att baka en tårta, putsa våra fönster, plantera blommor ute, handla, montera nya utemöbler eller vad som helst som skulle kunna underlätta i mitt liv är det bara att höra av sig.


Jag har planer på att visa upp en ekonomisk kalkyl för familjen som visar vad det skulle kosta att leja bort städningen och vad det kostar för vår familj att åka på vinter- eller sommarsemester. Sedan får de välja om de vill åka på semester eller om de tänker ta städningen på allvar. Är inte det en bra idé?


Av petrasperspektiv - 11 april 2010 15:48

Nu gör jag det igen, lagar mat och bloggar samtidigt. Får se hur det slutar den här gången.


Dagen har varit intensiv, så även gårdagen. Det var därför det inte blev något blogginlägg igår.


Igår fixade och trixade jag med allt möjligt här hemma och så var familjen D här och tog en fika. Jäkla tur vi precis har köpt kakor i 9A:s försäljning så vi hade något att bjuda på...


Vid halv sex bar det av mot Karlskrona och buskisteatern Virus i bataljonen. Vi köpte nämligen biljetter till föräldrar och egna familjen i julklapp och jag måste säga att det var en oerhört intelligent idé (min).


Teatern var riktigt rolig och skratten var många. Alla var nöjda och belåtna med den lilla utflykten.


Inatt sov jag återigen på soffan för makens hosta var värre än någonsin. Är det någon som vet om det är något som går just nu? Han hostar ju extremt mycket och i snart en hel vecka...


Imorse åt vi gemensam frukost och det är ju alltid trevligt. Därefter spikade jag upp saker på dotterns rum och efter det sprang/gick hon och jag en runda. Nu ska flåset upp igen! Snabbdusch på det och sedan var det två timmars golfträning som gällde. Härligt väder och lite nya trix att träna på. Kan det bli bättre?


Nu är det middagsdags och det osar bara lite bränt här i köket. Det är bra med tanke på att jag skrivit detta under tiden.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards