petrasperspektiv

Alla inlägg under mars 2017

Av petrasperspektiv - 19 mars 2017 21:57

I fredags for jag till Stockholm och där möttes jag och dottern. Vi tog in på hotell, drack bubbel och så öppnade hon presenterna jag hade med hemifrån. Igår shoppade vi och strosade runt på stan hela dagen innan det var dags att se Phantom of the Opera på Cirkus. Så himla bra och så himla mäktig!

Efteråt tog vi en macka och umgicks med Linda och Peter som jag sprungit på utanför Kungshallen på fredagseftermiddagen. Jättekul! Tänk att vi ska åka ända still Stockholm för det;-)

Eftersom jag kaxigt sagt att jag skulle till gymmet på söndagsmorgonen var det bara att stiga upp och leverera imorse. Rätt skönt faktiskt även om jag var så trött i armarna efteråt att jag knappt orkade lyfta besticken under frukosten?

Resten av dagen strosade vi omkring och insöp ett Stockholm som visade sig från sin allra bästa sida. Det var strålande solsken och riktigt varmt i solen. Gött!

När dottern farit iväg mot Gbg kom nästa sällskap, nämligen de som ska hålla mig sällskap på Flerspråkighetskonferensen i Kista imorgon och på tisdag. Guidade av rutinerade Elisabet kom vi på rätt tunnelbanetåg, hoppade av på rätt ställe och hittade till hotellet. Vi bor på ett extremt högt hotell. Själv bor jag på tolfte våningen men gymmet som ska besökas imorgon bitti klockan 6:45 ligger på 22:ā våningen. Det är rätt högt...

Nu ska jag bädda ner mig och titta på något bra program. Det lär ju inte ta allt för många minuter innan jag sover som en stock. Sov gott!

Av petrasperspektiv - 9 mars 2017 21:46

Idag har varit en himla bra dag. Jag har haft möten med olika människor som har gett så mycket energi. Först hade jag lönesamtal med modersmålslärare och maken till härliga människor får man leta efter. Sen hade jag samtal per telefon som också gav en massa energi och positiva effekter. Jag avslutade arbetsdagen med att träffa det stora, härliga arbetslaget som ska bemanna nya förskolan. Wow, säger jag! Vilken positiv energi och vilken vilja att att satsa på att bygga verksamhet. Lyckost alla som får ha sina barn där:-)


Nu sitter jag i soffhörnet och tittar på Strömstedt-programmet och om ni har missat det tycker jag att ni ska leta upp och se det. Ett mycket mysigt program som dessutom förmedlar en del klokhet.


Inatt hände det grejer i huset vill jag lova. Ungefär vid halv två vaknade jag av ett tjutande ljud. Jag for upp, fattade absolut ingenting och försökte lokalisera var ljudet kom ifrån. Jag for ner för trappen och kollade larmet men icke sa nicke, det var inte det som tjöt. Fortfarande yrvaken försökte jag lyssna igen var det kom ifrån och fattade då att det kom uppifrån. Upp igen för trappen och jodå, det var brandvarnaren som tjöt som fasen. In i ett annat rum och hämta en stol och sedan försöka stänga av eländet. Det slutade med att jag slet ner skiten från taket. Det roliga (eller det konstiga) är att inte förrän jag berättade händelsen för kollegan K idag och hon frågade om jag inte hade trott att det brann kom jag att tänka på att jag verkligen inte hade ägnat det en enda tanke. Jag var bara foksuerad på att få tyst på larmet. Ännu värre var att sonen sov som en stock ända tills jag stod på stolen och slet ner brandvarnaren. My God, han kan sova hårt den gossen;-)



Av petrasperspektiv - 8 mars 2017 21:47

När en har haft papp på golvet sedan i början av januari kan jag berätta att det är få saker som kan roa en mer än det faktum att vi numera kan röra oss fritt i huset utan att behöva ha skor på oss. Det här med renovering är nervpåfrestande...särskilt när det inte på långa vägar går i den takt jag tycker vore rimligt.


Vi hade ju en vattenläcka i badrummet på ovanvåningen i somras. Det hände bara en gång men det var tillräckligt för att hela badrummet tvunget skulle göras om. Suck. Allt revs ut och har gjorts om och det är ju i och för sig trevligt men jag gillade det innan också. Dessutom kommer det snart en saftig faktura för i vanlig ordning så slinker försäkringsbolaget undan och trots att vi har alla försäkringar vi kan ha så får vi betala 80% av kalaset. Megasuck. 


En sak som däremot bara är härligt på riktigt är att sonen flyttat hem igen. Idag när jag kom hem hade han middagen klar. Helt underbart och helt klart något jag kan vänja mig vid;-)


En annan härlig sak hände mig i lördags när dottern överraskade med konsertbiljetter till Peter & Brunos konsert i Lisebergshallen. Jag älskar verkligen deras sång och låtarna de väljer att framföra. Att de dessutom är roliga att lyssna på gör saken ännu bättre:-)


Imorgon är det dags för en massa lönesamtal och så är det dags för möte med hela personalstyrkan i den nya förskolan jag har förmånen att vara med att starta upp. Det ska bli kul! Tänk att få vara med och bygga upp en verksamhet från grunden. Det är spännande grejer:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards