petrasperspektiv

Alla inlägg under november 2014

Av petrasperspektiv - 13 november 2014 21:33

Idag har jag träffat seminariegruppen jag tillhör på Rektorsutbildningen. Jag älskar verkligen de dagarna. Jag är i och för sig alltid stressad över att vara borta från skolan men när jag är på plats i Hässleholm är det bara så bra! Vi är alla i samma situation och vi kan prata om olika saker och stötta varandra i olika konstigheter. Det är himla bra!


Efter denna intensiva dag var det bara att komma hem och byta om och så var det dags för träning på gymet. Easyline idag. Lika svettigt som vanligt och nu sitter jag här i soffan och det dunkar så där behagligt i mina ben som är helt slut. Det är skönt att känna att man har gjort något med kroppen. 


Sonen är i Mariestad och spelar hockey och Mariestad har nyss seglat upp som etta på min "sämsta-hockeyklubbarna-ever-lista". Klubbar som inte har Live Arena borde inte få vara med. Det är ju inte ens så att det kostar pengar. Nix, det GER pengar till klubben. Det enda man behöver göra är att ha någon som filmar och det ska väl inte vara så himla svårt. Men eftersom Mariestad alltså INTE har den servicen har vi fått följa matchen via protokollet på Swehockey. Man kan inte påstå att det är sjukt spännande... Det enda roliga i sammanhanget var att IKO vann:-)


Imorgon ska jag och ett gäng från jobbet på föreläsning. Det är Bo Heljskov som föreläser om "Problemskapande beteende". Det ska bli mycket intressant. Hans bok är suverän och jag har stora förhoppningar inför morgondagen. 


Nu ska jag gosa ner mig i soffhörnet under en filt med en jättetjock julpysseltidning. Jag hade tänkt läsa rektorsutbildningslitteratur men ångrade mig. Det får vara måtta på fliten;)


Av petrasperspektiv - 11 november 2014 20:03

Där klickade jag visst hem en Gudrun Sjödén-tunika. En tunika i massor av glada, härliga färger. Precis en sån jag behöver. Eller inte. Det är inte så att jag direkt behöver kläder. Jag brukar säga att om jag bara skulle handla kläder när jag behöver nya så skulle jag aldrig handla. Nej, handla kläder fyller ett annat syfte. Jag mår bra av det och jag blir glad av nya kläder. Till mitt försvar kan jag säga att jag ytterst sällan köper dyra kläder. Nixelipix, jag är en sån som satsar på kvantitet före kvalitet för intresset för kläderna varar inte särskilt länge och då är man glad om det inte var dyra grejer. 


Om någon, mot alla odds, har missat det så kan jag berätta att vi är mitt i månaden som tillsammans med februari slåss om titeln "Årets tristaste månad". Det är mörkt. Det är grått. Det är blött. Men, till min stora glädje så är det hyfsat varmt. Det är jättebra!  Jag vägrar att falla i fällan att önska att höst och vinter ska gå snabbt så att det snart är vår och sommar igen. Jag tycker det är att inte vara rädd om livet. Även höst- och vinterdagar är livet och livet ska levas alla dagar. Det finns en viss charm i att sitta inomhus och titta ut på rugget. Det finns också en stor charm i att klä på sig praktiska och bra kläder och ge sig ut och gå, även när det är riktigt skitväder. 


Imorgon är det galej på Scala Bio i vår lilla stad. Sölvesborgs kommun bjuder på filmvisning av den nya kommunfilmen och det är (typ) världspremiär på grundsärskolans (med partners) musikvideo med låten "Tillsammans". Som rektor för denna helt underbara verksamhet får jag äran att säga några ord. Som vanligt har jag inte vett att vara nervös förrän jag ser allt folk. Varför är det alltid så? 
Så har ni inget för er imorgon kväll så vet jag att det finns platser kvar på 19- och 20-föreställningen. Vi ses kanske där!


Idag fyller min och makens gudson år. Det är en skön liten snubbe med en räv bakom varje öra. Som om inte det vore nog så fyller hans goa bror också år idag. Grattis till bröderna H! Hoppas vi träffas snart!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards