petrasperspektiv

Alla inlägg den 3 april 2010

Av petrasperspektiv - 3 april 2010 20:35

Tror ni jag hittade nånting i stan? Nope! Jag hatar verkligen när det är så. Däremot om man är luspank och inte ska handla nånting, då kan man ge sig f-n på att det kryllar av saker man vill ha. Suck! Jag får väl rota i garderoben och se om det finns något jag står ut med att ha på mig.


MQ behöver genast se över sin belysning i provhytterna, by the way. Om de vill sälja något bör de genast se över den. Det är möjligt om man redan är snygg och smal att man inte tänker på detta men om man är som jag som behöver lite gör-mig-snygg-belysning då kan jag berätta att MQ-belysningen tar död på all form av självförtroende och det blir absolut ingenting handlat såvida de inte har en tältavdelning eller för den delen ett fettsugningsavdelning. Det funkar vilket som...


Istället åkte maken och jag ut till golfbanan och slog lite. Det gick inte überbra men det kan bero på att jag var på pissigt humör efter MQ-vistelsen. Det var i alla fall härligt väder så jag kunde sola nunan lite. Så gött!


Därefter var det dags att åka hem till svärföräldrarna på påskmiddag. Påskbord bidde det. Passade perfekt eftersom det inte är något jag älskar så jag åt bara lite. Till efterrätt var det fruktsallad med maränger och grädde. Naturprodukter allihop:-).


Nu på kvällen gick jag och maken en lång härlig runda i 1,5 timme. Underbart väder och vi kände riktigt hur det luktade vår! Mmmm



Av petrasperspektiv - 3 april 2010 10:10

Hej och godmorgon på er alla! Har ni haft en härlig morgon? Det har jag.


Maken, som aldrig kommer att accepetera att våra barn blir äldre, hade planerat en lite skattjakt för dem. Först fick de en rebus att lösa som skulle leda dem fram till en liten frågegrej som skulle leda dem vidare till påskäggen. Sagt och gjort. Maken var exalterad som ett barn. Barnen var lite lugnare. Men, jag måste säga att det var väldigt fyndigt gjort. Slutklämmen var att de kunde finna påskäggen i "chefens garderob". När jag påpekade att det kanske var lite kaxigt av honom att utnämna sig till chef här hemma tittade han bara på mig och sa att det var i min garderob äggen skullle ligga. Äntligen är det alltså uttalat, jag är chefen här hemma! Jag väljer i alla fall att tolka det så även om det var mitt yrke han syftade på.


Nu ska chefen ner till stan och se om hon hittar något att ha på sig imorgon när det är firardags för C.


Tjipp och hej!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards