petrasperspektiv

Alla inlägg under december 2017

Av petrasperspektiv - 31 december 2017 09:54

...att fira nyår blir det idag! Aldrig tidigare har jag firat in ett nytt år i trettiogradig värme men så himla gött det är så kan det nog bli fler gånger:-)
Just nu ligger maken och jag vid poolen. Sonen följde med dottern till jobbet för att stärka upp personallaget i den viktiga vattenpolomatchen på hotellet hon jobbar på.
Nyss hade vi ett skyfall som heter duga men som vanligt är det tvära kast här i Thailand och snart har solen åter vunnit över moln och regn:-)
Dagen idag har innehållit poolhäng, lunch på stranden och massage för några av oss, viktiga Skip-Bo-matcher som jag helt klart har för mig att jag vann;-) och nu funderar jag på att få en härlig pedikyr innan kvällens händelser drar igång. Det blir fantastisk underhållning av dottern med kollegor, mingel och strandmys med lyktor och annat och så lite dans. Det låter väl som en bra dag och kväll!
Till familjen K/P, L och O/P-ha det så himla kul!

Av petrasperspektiv - 14 december 2017 22:02

...före dessa enorma mängder regn som vräker ner. Jag var som en dränkt katt när jag hade tagit mellan ICA och bilen med två kassar i händerna. I och för sig innebär snö även skottning men nu har jag ju ändå en hemmaboende son och han hade säkert uppskattat ett rejält fyspass;-) Snön hade dessutom lyst upp det bedrövliga mörker som numera känns som ett konstant tillstånd och det hade verkligen behövts för att lätta upp sinnet lite. 

Men, nu är det regn som faller och hur mycket jag än ogillar det så lär det inte leda till någon förändring. Det jag får göra då är att längta efter semestern som hägrar och om det inte levereras sol och värme då bryter jag nog ihop. På riktigt.


I och med semestern är det snart dags att träffa dottern. Äntligen! Det här med att vistas i olika länder är rätt så överskattat;-) För hennes del är det så klart ett fantastiskt äventyr och en upplevelse för livet och jag är sååå glad att vi kan ringas via Messenger och prata så länge som behövs för att hålla varandra uppdaterade om det som händer och sker. Hur sjutton överlevde föräldrar innan? När jag själv reste utomlands i tonåren ringde jag möjligen hem en gång i veckan, på sin höjd. Nu kan jag följa dottern via Insta och Messenger och då känns det som att hon trots allt inte är så långt borta. 


Men, det är fortfarande några dagar kvar att jobba och nu ska jag nog återgå till att fila på lite olika dokument. Är en ändå hemma själv kan en ju passa på att jobba lite;-)



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards