petrasperspektiv

Alla inlägg under april 2013

Av petrasperspektiv - 27 april 2013 17:30

Japp. Tredje dagen i rad med hotellfrukost och min värsta urballning är en halv fralla, grov, och ett glas apelsinjuice. Annars äter jag bara idel nyttigheter. Första dagen powerwalkade jag på morgonen, igår och idag har jag shoppinggått och så har jag tränat på gymmet här. Känns himla bra!

Så för att fira det tar jag mig ett glas rött och en bit mörk choklad nu innan jag hoppar in i duschen. Det måste ju finnas balans i livet.

Av petrasperspektiv - 26 april 2013 19:52

...om det står två och väntar på en hiss kan man väl utgå från att de har tryckt på knappen. Eller? Inte står väl någon och väntar på en hiss och väntar att någon annan ska komma och trycka på knappen. Det är ungefär lika dumt som att rusa fram och trycka på knappen vid ett övergångsställe där 25 stycken står och väntar. Det är ju säkert inte någon av alla dem som redan har tryckt..;)

Det glassiga livet i Gbg fortsätter. Idag sov vi tills min chef ringde och väckte oss:). Eller nja, jag stod i duschen men dottern vaknade. Bra det. Annars hade vi väl aldrig fått någon frukost i oss. Hon kan sova den flickan.

Efter frukosten gav vi oss iväg. Eftersom vi älskar second hand-butiker både jag och dottern drogs vi som magneter till Myrornas affär. Den är gigantisk. Fyra våningar. Tyvärr stördes min kreativa och sakletande sida av att jag var kissnödig. Det borde vara lag på att alla affärer skulle vara skyldiga att ha en kundtoalett.

Shopping i maklig takt och utan några som helst måsten, supernyttig och god salladslunch på Nordstan, kaffe på en parkbänk där solen värmde lite försiktigt och sen ett träningspass i gymmet på hotellet. Det är min dag det. Nu sitter vi uppkrupna i sängen med lite godsaker, frukt, 85% choklad och ett glas rött;), och ska strax titta på Let's Dance. Mmm, vad mysigt.

Av petrasperspektiv - 25 april 2013 10:13

Sitter uppkrupen i en gigantisk säng, med en kopp kaffe i handen, nyduschad efter morgonpromenaden, tv:n står på som sällskap och jag har jobbat med lite smågrejer. Strax ska jag ta mig an resursfördelningen för SvA och det känns som om jag kan få en hel del gjort under de här förutsättningarna.

Nu har jag åkt spårvagn i Göteborg också. Just spårvagn har jag bara åkt i Bryssel, av alla ställen, men nu alltså även här. Jag måste ju säga att jag trivs med att åka spårvagn. Man ser ju så mycket och lär sig stan på ett annat sätt.

Igår när vi kom fram tog vi oss till hotellet, som är superfint, lämnade väskorna och tog spårvagnen vidare igen. Vi kollade upp var dottern skulle ta vägen idag och sen gick vi till en pub där vi åt suveränt god mat. Mätta och trötta åkte vi tillbaka till hotellet där det inte tog lång tid innan vi sov som stockar:)

Eftersom dottern skulle börja tidigt var det bara att stiga upp med tuppen idag men imorgon ska vi minsann ha sovmorgon. Det ska bli skönt!

Nähä, kaffet är uppdrucket och nu ska jag jobba. :)

Av petrasperspektiv - 21 april 2013 19:41

Men hallå. Här ligger jag i som en gnu med träning avigt och rätt och jag tycker faktiskt att jag är ganska bra på att hålla koll på vad jag stoppar i mig. Tror ni att det ger resultat? Jajamensan, det gör det. Jag går nämligen upp i vikt. Ajamenvadfan, jag tror jag bryter ihop. Det har förstört hela min dag. Skitsur är jag. Men nu har PT:n gjort ett kostprogram till mig också och låt oss hoppas att det funkar för annars vet jag inte vad jag gör. Jagtittade i gamla album innan och halleda vad jag vill ha tillbaka den tiden. Dels för att barnen var små (jo, jag gillar dem nu också men om vi backar tiden lite får jag ha kvar dem hem lite längre) och dels för att även när jag kommer ihåg att jag tyckte att jag var en heffaklump var jag smalare än vad jag är nu... Suck. Jag funderade till och med på att börja röka igen. Fast det var bara i två sekunder och en förbannat dålig tanke. Hellre är jag tjock.


Jaja, inte lönt att att gnälla utan det är bara att bita ihop och kämpa vidare och hoppas på att det lossnar någongång.


Imorgon börjar en hektisk vecka. Måndag är det jobb 7:30-21:00. Tisdag har jag semester för att fara upp till Oskarshamn där det är möte med sonens hockeylag och skola och när vi ändå är där tänkte vi kolla på lägenheter. På onsdag far jag och dottern till Göteborg där vi stannar tills på söndag. Dottern ska på audition på School of Performing Arts och jag får roa mig bäst jag kan. Tyvärr lär det bli med jobbgrejer för det är rätt mycket sånt som behöver fixas nu.


Så nu kom jag på att jag måste packa till Gbg för det lär inte hinnas med innan avfärd. Jag som hatar att packa...

Av petrasperspektiv - 20 april 2013 20:53

Ovan vid sol och värme alltså? Idag har jag fått härlig sol på kropp och ansikte och det var helt ljuvligt. Men, vad trött jag är. Jag har somnat två gånger på soffan alla redan och jag misstänker att det finns risk för fler sovstunder. I och för sig var det lite party igår men så tröttsamt var det inte och jag har ju sovit hela natten. Alltså måste det vara solen som tröttar. Men det kan jag stå ut med om jag bara får lite mer sol på mig:)

Igår for jag och all personal till Humletorkan i Näsum. Där jobbade vi först flitigt i några timmar innan det var dags för ljuvlig mat. Ytterligare senare drog lekar och tävlingar som bäste DT gjort och sen var det full rulle tills det var sovdags. Imorse drog arbetet igång igen och jag måste säga att det var väldigt kreativt och vi hade många bra samtal om olika saker. Vi har styrt upp höstens organisation lite grann och nu ligger det på mig att lägga detta gigantiska pussel så att det blir så bra som möjligt.

Efter jobbandet stack jag och någr till till Lilla längan, denna fantastiska lilla affär med fina kläder i Näsum. I vanlig ordning gick jag inte ut tomhänt. Nix. En helt underbar vit kofta och ett par fina röda skor blev skörden idag. Finfint!

Nähä, nu ska jag umgås med familjen. Om jag inte somnar alltså;)

Av petrasperspektiv - 18 april 2013 21:54

Jag tycker jag kom hem alldeles nyss. Jag har bara lagat mat, ätit och pillat lite med tjänsteunderlag och nu är det dags att lägga sig. Åtminstone strax. Jag hinner inte allt jag vill. Jag vill till exempel ut till golfbanan och kicka igång golfsäsongen men det finns liksom ingen tid till det.

Imorgon är det först vanligt jobb och sen är det ovanligt jobb. Jag och alla lärarna ska till Näsum (!) för att prata om och planera upp nästa läsår. Vi ska också prata, umgås, tävla, äta och dricka gott. Sen ska vi sova och på lördag fm ska det jobbas igen. Jag hoppas det blir både kreativt och kul!

Idag har jag och rektorskollegorna varit på schemaläggningsutbildning. Halleda vad trött i huvudet jag var efter det. Jag, en dator, en massa siffror och rätt så ologiska saker i flera timmar är ingen bra kombination;)

Idag hade jag så bråttom på morgonen att motionen fick offras men imorgon bitti är det dags igen. Så, sov gott:)

Av petrasperspektiv - 16 april 2013 22:58

...men jag har inget att skriva. Eller jo det har jag nog men jag har ingen inspiration just nu. Det är vid såna tillfällen man är glad att man inte är författare:)

På jobbfronten händer det så mycket att jag förmodligen skulle kunna skriva en bok om det, varje dag.

På privatfronten händer det också en del. Nu drar snart igång en hektisk period full med roliga saker och lite vila. På drygt en och en halv månad ska följande upplevas; skol- och klubbesök i Oskarshamn, fyra dagar i Gbg med dottern, valborgsfirande, bankmiddag, hockey-VM i Sthlm, Danskompaniets dansshow, Barcelona med tjejerna och så förberedelser inför dotterns student och så firandet av densamma. Mmm, och mitt i detta får sonen börja övningsköra. Och allt detta sker när det är som mest att göra på jobbet. Bra tajming:). Not.

Har jag förresten berättat att jag anlitar maken som PT. Han är ganska bra måste jag säga. Han har gjort ett träningsprogram och styr upp måltiderna och dessutom motionerar han med mig när jag behöver den peppningen. Och dessutom är han gratis. Vilket kap jag gjort:)

Nu måste jag gå och lägga mig för min PT har bestämt att varje dag ska inledas med antingen en
Powerwalk eller ett crosstrainingpass. Hårt men nyttigt. Jag sa ju att han är bra;)

Av petrasperspektiv - 9 april 2013 00:01

...är på en fotbollsmatch då ballar den ur och matchen blåses av för att idioter slänger in saker som träffar spelare på planen. Men allvarligt talat... I och för sig kände jag ganska så meddetsamma att vi hade folk omkring oss vars hissar inte gick ända upp. Det haglade svordomar, okvädningsord, könsord och allt annat du kan tänka dig INTE hör hemma någonstans.

Hela historien slutar alltså med att vi inte får se en hel match. Om och när matchen spelas om är ju vi 60 mil ifrån Stockholm. Alltså kan vi inte se matchen. Får vi tillbaka pengarna då? Det tycker jag. Men jag är ju inte direkt opartisk;)

Idag har vi i jobbat men vi har också shoppat lite. I vanlig ordning var P värst. MQ måtte älska henne. Mig älskar dottern för jag har köpt den suveränt flotta, knallgula Dobberjackan hon velat köpa ett tag. Nu är den min men hon kan få låna den. Ibland;)

Nu ska jag jobba igen. Tro inte att detta är någon semestertripp. Nixelix, när man är iväg med P då jobbar man. Hela tiden. Typ. Utom när hon shoppar. Då passar jag på att vila;)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards