petrasperspektiv

Alla inlägg under augusti 2018

Av petrasperspektiv - 15 augusti 2018 21:34

Japp. Imorgon kommer eleverna. Jag har varit igång i två veckor och övriga har varit igång i en vecka efter semestern. Under dessa dagar har en massa arbete utförts. Utöver allt arbete har vi dessutom hunnit med att ha roligt. Dels var vi iväg på en magisk kick-off som gav massor med energi men vi har också "vardagskul" hos oss. Vi skrattar ofta och mycket. Vi har, i mina ögon, en suveränt rolig humor som gör att vi har kul tillsammans och det är viktigare än man förstår. Det kanske till och med är så att man behöver känna på motsatsen för att förstå hur guld värt det är. Skratt sägs göra så att spänningar släpper och jag tror verkligen på det. Underskatta inte ett rejält gaplflabb! Det är ett bra motto att ha med sig. 


Tyvärr är jag inte på plats imorgon bitti när alla eleverna kommer för då är jag i Olofström för att lära mig mer om lågaffektivt bemötande. Det är verkligen ett viktigt och bra ämne men det är synd att det ligger på uppstartsdagen. Jaja, nu är det som det är. Bara att gilla läget och satsa på att gå runt och hälsa på alla när jag kommer tillbaka eller på fredag. Det viktigaste är att det blir gjort.


Nähä, nu har jag jobbat i många timmar och jag tror det är dags att låta hjärnan vila lite så den kan ta emot ny kunskap imorgon. Sov gott!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards