petrasperspektiv

Alla inlägg under november 2012

Av petrasperspektiv - 28 november 2012 19:43

Kan nån ta på sig att välja ut kläder och packa desamma, handla matsäck, duscha min kropp och tvätta mitt hår så att jag är redo att åka till Stockholm fredag morgon? Allt detta utan att jag nödvändigtvis behöver närvara. Jag har liiite annat att stå i. Givetvis lyckades jag och kollegan att lägga in ett föräldramöte kvällen innan jag ska iväg. Osmart.

Den här kvällen tillbringas i ishallen. Inget packande idag heller alltså. Jaja, det hinns väl med.

Nähä, nu börjar strax andra perioden. Tror ni de snabbar på lite om jag gör dem uppmärksamma på att Greys börjar klockan nio?;)

Av petrasperspektiv - 27 november 2012 20:52

Just nu sitter jag som en zombi i soffan. Jag är så trött att jag inte orkar gå och lägga mig.

Dagen har tillbringats i Malmö med Skolverket, skolinspektionen, SKL, beo och deo. Massor har jag lärt mig och nu är jag jättesugen på att åka till skolan och styra upp en del grejer! Hoppas jag får tid att göra det innan all info fallit i glömska.

Ikväll var jag och J ute och gick. Tänk vad snabbt en timme går när man går tillsammans med någon! Trevligt var det i alla fall och lite ny info (läs: skvaller) fick man ju höra också;)

Nu tror jag att jag ska lägga mig lite skönare och njuta av att Brynäs kör över Linköping:)

Av petrasperspektiv - 26 november 2012 22:03

Då har det varit hockey igen. DM och vi mötte Mörrum. När vi möter Mörrum är det liiite mer på allvar än alla andra matcher. Det är till och med viktigare att vinna än när vi möter Karlskrona, och det vill inte säga lite.


Matchen idag börjar kanon. Två snabba, skitsnygga, mål, och efter en inte alltför lång stund kom ett tredje också. Då går brandlarmet och vi måste utrymma hallen. Suck och pust. Det gick i alla fall bra. Det brann inte. Efter en rätt så lång paus kunde alltså matchen starta igen och då var det svårt att hitta tillbaka till flytet som fanns innan larmet. Mörrum kom in i matchen mer och mer och i samma takt som det skedde tappade domarna matchen mer och mer. Är det något som stör mig så är det dåliga domare för det förstör så himla mycket. Var gärna petiga, för det håller ändå spelet på en vettig nivå, men var då petiga åt båda hållen.


Jaja, det slutade i alla fall med seger, 4-3, och det känns ju så himla gött!


Nu gör jag pastasallad åt sonen som ska spela fotboll imorgon samtidigt som jag dricker en gigantisk mugg kaffe. Jag kom på att jag glömt dricka kaffe och då kommer huvudvärken som ett brev på posten. Imorgon ska jag på utbildning i Malmö. Kul!


Av petrasperspektiv - 25 november 2012 14:49

Att det regnar alltså. Det betyder ju att jag inte kan putsa fönsterna. För det vet ju ALLA att man inte putsar fönsterna när det regnar. Då måste jag alltså hänga upp stjärnor och sätta fram ljusstakar utan att putsa. Vilken otur;-). Jag ska verkligen försöka överleva och kanske till och med skapa lite julstämning trots de smutsiga fönsterna. :-)


Här sitter jag i soffan och njuter av det mysiga skenet från stjärnor och stakar och är överlycklig över att jag inte behöver gå ut. Egentligen skulle jag varit på hockeymatch nu men sonen har feber och kunde inte vara med. Rättare sagt så förbjöd jag honom. Han tyckte inte att febern gjorde så mycket... När han hade accepterat att han faktiskt var sjuk och inte fick spela ringde de och frågade om han kunde vara andremålvakt. Matchen fick tydligen inte starta utan en reservmålvakt. Vad gör han? Självklart pallrar han sig upp från soffan, förklarar för mig att det så klart inte kommer att bli något spel och sedan var det avfärd till ishallen. För en gångs skull skjutsade jag honom. Egentligen är det emot mina principer men att skicka ut honom i ösregn kändes lite fel. Måtte nu bara förstemålvakten stå hela matchen!





Av petrasperspektiv - 24 november 2012 18:47

Köra automatare alltså. Ibland är kopplingsfoten framme men det går rätt bra ändå. Igår kväll, på väg hem från Oskarshamn, fick jag avlösa maken vid ratten för han började bli lite trött. Tanken var att han skulle guida mig men han somnade typ 30 sekunder efter att jag tagit över ratten så jag fick klara mig själv. Nya bilen är grymt go att köra måste jag säga och jämfört med Santa Fe:n är det lite klipp i motorn. Gött:-)


Idag sov vi till nio! Halleda vad gött det var! Upp och ut och så en rask promenad som avslutades på Ica med inhandling av bullar. Väl hemma hoppade jag in i duschen medan maken fixade frukost och sen åt vi den tillsammans. Hela familjen! Härligt!!!


Dottern och jag drog iväg och shoppade medan maken jobbade lite hemma och sonen drog till ishallen. En del fynd blev det minsann. Bland det coolaste var två små orangea fotogenlampor som passar perfekt i dotterns 70-talsrum.


Nu sitter vi i soffan och var och håller på med sitt. Maten vi plockat upp för att tillaga är fortfarande bonnafröset så det får bli köpemat. Helt okej tycker jag:-).


Imorgon ska jag adventspyssla och risken finns att jag bryter mot den stränga lagen; att tända stjärnor och ljusstakar innan fredagen i första adventshelgen. Den lagen skojar man inte bort. Jag håller hårt på sånt men nu är jag sååå sugen på adventsmys att jag inte kan bärga mig.


En hockeymatch ska ses och det ska motioneras imorgon men utöver det är det upp till mig själv att avgöra vad dagen ska vikas till. Såna dagar gillas!



Av petrasperspektiv - 21 november 2012 20:43

...har anlänt till oss. Den är stor och blänkande grå och heter Kia Sorrento. Den är så ny och fin att det förmodligen kommer att dröja länge innan jag kör den. Den ser gigantiskt stor ut, är automatare och så vet jag att jag kommer att bli helt knäckt på första märket som kommer för att nån som har parkerat bredvid mig öppnar sin dörr lite vårdslöst och gör ett märke på vår bil. Sånt tycker jag är jobbigt. Det var lika jobbigt som när golvpappen togs bort och det redan var repor i golvet. Sånt är jobbigt på riktigt för mig. I såna frågor är jag en riktig pedant. Det har jag efter min far. Han sitter i sin himmel och fattar EXAKT vad jag menar;-)


Idag har det varit möte, avtackning av en nybliven pensionär och lite annat smått och gott. Pensionären ska göra något jag önskar att jag kan göra när jag blir pensionär. Hon och hennes man ska flytta till Portugal och bo där del av året. De bor nära tre, fyra golfbanor där så gissa vad de ska göra om dagarna. Så vill jag också ha det. Sen. Nu vill jag jobba.



Av petrasperspektiv - 20 november 2012 20:50

...är de känslor jag har i kroppen när jag ser särskolans show. Idag var det alltså dags igen och den här gången hette föreställningen TV-kväll och innehöll olika inslag från olika program som alla känner till. Stämningen är hela tiden på topp och allt som görs genomsyras av kärlek och omtanke om andra. Jag önskar hela världen vore som särskolans elever! Vi har en del att lära av dem.


Sen vill jag så klart hylla personalen som sliter hårt för att få detta att bli en så bra show. Jag tror inte vi andra fattar hur mycket arbete som ligger bakom. Roligt är också att se hur hela showen är ett skolarbete och att alla elevernas förmågor har tränats och utvecklats på olika sätt.


Nu tänker jag gå omkring här hemma med ett lyckligt leende på läpparna och behålla den goa stämningen jag är i. Jag ska dessutom njuta av det faktum att jag faktiskt har förmånen att träffa alla dessa goa människor på jobbet imorgon. Det ni:-)

Av petrasperspektiv - 19 november 2012 22:57

...men jag kan ändå konstatera att det är skittråkigt när våra killar möter Kna, på bortais. Jag vet inte vad det är som händer men det är då inga roliga tillställningar. Spelet är aldrig lika bra som annars, domarna är alltid dåliga, stämningen på läktaren är kass och till råga på allt har de kalla toaletter. Allt är liksom kass. Jag tror jag ska bojkotta de matcherna framöver...

Idag fick jag en lektion i hur ett rykte blir en sanning i ett swusch. Jag har mållöst fattat att något, helt taget ur luften och eventuella sammanhang, blev till en sanning. Jag är, som sagt, mållös och det ska gudarna veta att jag inte är så ofta. Den här gången gick det bra för alla inblandade visste att ryktet inte var sant men samtidigt blir man lite rädd. Vad är det som driver någon att hitta på sådana saker?

Imorgon är det dags för särskolans show och vad jag förstått på kommentarerna på facebook gör alla som deltar det till en succ'e. Det ska bli sååå kul!

Nu. Sova. God natt:)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards