petrasperspektiv

Alla inlägg den 4 april 2010

Av petrasperspektiv - 4 april 2010 16:56

Okej, jag är snart redo för partaj. Kläderna är valda. Det blev ingen balklänning. Det blev ingen klänning alls, inte ens kjol. Fast kjol har jag ju alla andra dagar så mina nya chinos känns mer fest än mina kjolar. Det blir alltså byxor. Otippat.


Nu ska mina barn ha landat i Malmö. Det sista jag sa var: "Skicka ett SMS så fort ni är framme så jag vet att allt har gått bra". Tåget skulle anlända till Malmö 16.32 Varför kom det då inget mess 16.33?  Jäklans ungar. Nu måste jag snart kolla att allt är bra. Det har ju gått sju minuter efter 16.32 nu...


Ok allihopan! Ha en bra kväll! Vi hörs imorgon. Om jag har fått reda på något skvaller skriver jag det imorgon. Eller nej, det gör jag inte. Det här är ju en seriös blogg.;-)


Förresten försökte J nyss få mig att tro att släktingbarnet förmodligen ätit något olämpligt som kaninbajs eller nåt och inte alls hade maginfluensa. Mmmm, eller hur.

Av petrasperspektiv - 4 april 2010 13:19

Söndag men inte dagen-innan-jobb-söndag utan festsöndag. Det är trevligt. Ikväll är det dags för lite firande av C som fyllde 40 för några veckor sedan. Presenten är ordnad och jag är duschad. De enda små orosmolnen är att jag inte har en aning om vad jag ska ha på mig och att J just nu hälsar på släktingar vars barn spydde loss igår. Pax att inte sitta bredvid J!


Barnen packar inför Malmövistelsen. Dottern gör det ganska organiserat. Sonen påstår hela tiden att han är klar men när jag frågar om han har packat olika saker så går direkt iväg för att hämta dem. Hmmm. Jaja, Malmö är ju fullt av affärer om han glömt något.


Fasen vad det regnar ute! Vad var det för fel på vädret igår. Jag skulle kunna haft det hela påskhelgen...


Dags för hårplattning. Det måste göras innan dottern far till Malmö för maken är inte alls lika bra på att platta nackar som hon.


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards