petrasperspektiv

Alla inlägg under november 2016

Av petrasperspektiv - 25 november 2016 21:05

Japp, här är jag. På 19:e våningen på Corinthia Towers i Praha, eller Prag om man vill vara lite mera svensk;)

Dagen började klockan 03:30 (en helt sinnessjukt tidig tid att stiga upp på), bilfärd till Hyllie, tåg till Kastrup, swosch upp i luften och dryga timmen senare är vi i Tjeckien och Prag. Jag måste ju säga att jag är lite faschinerad av hur snabbt vi kan förflytta oss.

En annan sak som faschinerar mig är hur cool jag har gått och blivit när det gäller att flyga. Jo, fortfarande är landningarna läskiga, särskilt den som skedde förra söndagen i full storm. Det behöver jag inte känna på fler gånger... Numera är jag så cool att jag till och med redan har slumrat till när det är dags att lyfta. Så himla skönt:)

Väl framme tog vi en taxi till hotellet, åt en kontinental frukost, som by the way är en rätt fjantig form av frukost. Maken förbrännde förmodligen mer på att tugga än vad han fick i sig. Jag däremot bara njöt av de rostade mackorna och stod mig på dem i flera timmar:)

Efter det var det dags att ge sig ut på stan. Att då tunnelbanestationen ligger ca 75 meter från hotellet är inte på något sätt dumt.

På stan var det så där lagom med folk. Vi strosade runt och kollade på allt möjligt innan vi landade på en restaurang jag fått tips om på fb tidigare på dagen, Marina Restaurante. Oh my God vilken god mat. Jag åt pasta med räkor, musslor och annat man hittar i vattnet och till det ett extremt gott glas rött. Är ni i Prag, ät där!

Nu ikväll har vi varit på mottagning med värden för resan. Där bjöds vi på bubbel och snacks och så träffade vi trevliga människor. Bland andra träffade vi två tjejer från Indonesien som är på en liten Europaresa med World Venture. De börjar här i Prag, fortsätter till Wien med en liten avstickare till Salzburg och sen vidare till Stockholm. Vad roligt om jag träffar dem där nästa helg när jag också är i Stockholm:)

Nu är det hockey på tv:n och det är ju alltid trivsamt att kolla på så jag tror jag gör det.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards