petrasperspektiv

Alla inlägg under januari 2017

Av petrasperspektiv - 25 januari 2017 20:26

...ska livet vara jobbigt kan det ju vara det rejält. Jag var redan på rätt kass humör när jag bestämde mig för att hänga upp de nya gardinerna. Sagt och gjort. Först skulle de strykas och det var MYCKET tyg att stryka. Sedan var det dags att upp och klättra lite samtidigt som jag balanserar stång och gardiner. Givetvis trillar en plastplupp bort och den gör att stången inte stannar kvar i fästet utan hela kånkarången trillar i golvet och drar givetvis med sig den gigantiska orkiden som står i fönstret. Som det ser ut nu så blev det inga fläckar men gardinerna är ju inte riktigt lika nystrukna som de var innan raset. Suck. Jag tänker i alla fall inte klättra upp och fixa det. Då slår jag förmodligen ihjäl mig och det vore ju synd.


För övrigt har jag kommit på att jag är hemma själv tills sent på lördag kväll. Sjukt tråkigt. Det hjälper inte på något sätt till med att höja humöret. Det här med att ha sin familj på olika ställen är verkligen inte roligt alltid...



Av petrasperspektiv - 17 januari 2017 21:44

...jag var här. Det beror på många saker men mest att det har känts som att jag inte har något att skriva om. Det kan ju tyckas vara extremt konstigt men jag kan konstatera att det inte beror på att jag egentligen inte har något att skriva om, bara att detta vore fel forum.


Jag har återigen gått in i en vadskajagblinärjagblirstorfas. Shit vad jobbiga de är. En del tänker på och längtar efter att bli pensionär men jag tänker mer att det nu bara är sisådär 20 år kvar att jobba och hur fasen ska jag hinna göra allt jag vill?! Jag vill ju göra så himla mycket! Det bästa är då om jag kan trycka in så många olika saker som möjligt i jobbet jag redan har och jag tycker nog att jag är på god väg. Just nu arbetar jag som förskolechef parallellt med mitt vanliga jobb. Det är verkligen jättekul! Dels får jag lära mig massor med nya saker och dels lär jag känna nya människor och så har jag fått en ny kollega. Himla kul!


För övrigt rullar allting på i vanlig lunk efter helgerna. Huset är återigen tömt på barn och det känns som vanligt sisådär. Men, det är livet och det är bara att gilla läget. Om jag ska se någon fördel så kan jag konstatera att jag sköter både kost och träning mycket bättre när jag är ensam hemma och eftersom jag är en positiv människa så väljer jag att se det:-)


En renovering av badrummet uppe har dragit igång som en följd av en vattenläcka vi hade i somras. Jag är fortfarande lite sur över att vi måste riva ut allt och göra om exakt allting från golv till tak fastän att det bara var en läcka runt golvbrunnen. Mina åsikter om försäkringsbolag är för närvarande inte lämpliga att skriva i offentliga forum så jag tror jag låter bli det. 



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards