petrasperspektiv

Alla inlägg under november 2015

Av petrasperspektiv - 4 november 2015 19:25

Japp, där är jag. I en formsvacka. Inte på alla plan utan mest på träningplanet. Jag får liksom inte till det riktigt. Det är för många saker som slåss om att rymmas på min vakna tid. Jag försöker vara cool och tänka att ibland blir det så och att jag får försöka se det som välinvesterad "vilotid" men jag känner mig bara lat. Jaja, nu är det som det är och imorgon kan jag inte heller träna för då ska jag på andliga äventyr. Men på fredag, då ska jag träna! Så är det bara.


Igår och idag har jag och kollegan P varit på rektorsutbildning i Ystad. På Ystad Saltsjöbad, detta helmysiga ställe. Det är tredje gången vi är där och tyvärr kan jag konstatera att jag inte heller den här gången hann ta mig till spa-avdelningen. Jag hann knappt njuta av den magnifika utsikten. Det kan låta som gnäll (och lite gnäll är det;-) men mest är det faktiskt ett konstaterande att det är intensiva dagar på rektorsutbildningen och som vanligt har jag både laddat med massor av positiv energi från rektorskollegor och föreläsare och en massa ny kunskap. Nu känner jag mig redo att gripa an examinationsuppgift 2 i den här delkursen. Påminn mig gärna om dessa positiva tongångar om ett par veckor när jag är mitt i uppgiften och sliter mitt hår;-)


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards