petrasperspektiv

Alla inlägg under juli 2020

Av petrasperspektiv - 13 juli 2020 20:46

Knappt två veckor har gått av mina fem veckors semester och för någon som i vanliga fall hade haft minst en resa inplanerad så går det riktigt bra att ha semester på hemmaplan.
Ja, vädret är en riktig utmaning och jag tränar extremt mycket på att ha ett positivt tänk. Det går oftast bra men när det varit riktigt tråkigt väder flera dagar i rad är det svårt att vara positiv. Men, nu tror jag det vänder snart. Det måste det göra för får jag inte sol och värme innan jag börjar jobba igen tror jag att jag bryter ihop. Det här är ju liksom min chans att få vistas obegränsat utomhus och då tycker jag att det inte är mer än rätt att det är soligt.

För övrigt rullar allt på så vanligt det nu kan vara i Corona-tider. Att vistas ute bland folk innebär ju numera att försöka undvika att komma för nära andra, att förvånas av hur många av mina medmänniskor som INTE tycker det är viktigt och att extremt ofta tvätta och sprita händerna. Jisses, det ska bli skönt när vi kan slappna av lite i säkerhetsstänket.

Nej men nu tror jag att jag sjunker ner i soffan och fortsätter med deckaren jag håller på att läsa. Det, det är semester på riktigt<3

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards