petrasperspektiv

Alla inlägg under maj 2011

Av petrasperspektiv - 31 maj 2011 20:40

Alltså, jag får inte tiden att räcka till. Oftast jobbar jag till minst halv fem, ofta senare, men idag var jag duktig och for iväg som ett skållat troll EXAKT halv fem. Hem och slängde mig ut i solen i tre kvart. Jätteskönt efter en dag vid skrivbordet inomhus.  Därefter veckohandling. Hem och in med all mat, som LÄTT kunde mättat en mindre by i ett fattigt land en månad eller nåt, innan jag dressade om och tvingade ut mig själv och dottern i joggingspåret. Väl hemma igen hade maken maten klar och nu har jag precis druckit en mugg kaffe på maten och klockan är kvart i nio! Hmmm, jag har ju en husvagn utanför huset som ska packas. När fasen ska jag hinna det? Inte vet jag. Målaren har slipat spackel så det är ganska dammigt i hallen och det drar vi in varje gång vi går igenom hallen, och det gör vi heeeeela tiden så ni fattar vad äckligt det är här inne just nu. Tur jag har inneskor. Men, faktum kvarstår, det hade behövt dammsugas. 


Packa eller dammsuga, that´s the question.  

Av petrasperspektiv - 30 maj 2011 19:48

Idag började jag dagen med att kriga med en skrivare. Såna krig är inte roliga för trots att jag tog till en del fula knep som att dra ut sladden lyckades jag inte vinna kriget. Det slutade med att jag fick gå och sätta mig vid en annan dator och en annan skrivare. Aaaarrrrggghhhh....


Men, inte blir jag ilsken av såna bagateller. Nixelipix. Jag drog vidare till lektion med mina älskade nior. Vi gjorde inte mycket vettigt. Eller jo, det gjorde vi visst det. Vi pratade med varandra om vad vi ska göra i sommar och vad vi ska göra tillsammans som en slags egen avslutning. Vi bestämde, eller JAG bestämde, att vi ska ha picnic. Väder och annat får bestämma hur långt vi tar oss. Trevligt blir det i alla fall. Det är alltid trevligt att vara med SvA-gruppen. Åhhh, vad jag kommer att sakna dem!


Sedan rusade dagen på och min att-göra-lista minskade faktiskt lite. Det är bra.


Nu har jag precis kommit hem efter en promenix med C. En del intressanta upplysningar och fakta har utbytts och nu tror jag att jag ska masa mig ner i tvättstugan och göra lite nytta innan jag sjunker ner i soffan och gör absolut ingenting.

Av petrasperspektiv - 29 maj 2011 10:25

Det har sina fördelar med att ha stora barn. De är så kreativa och klarar så mycket! Imorse väcktes jag till en fantastisk frukost som barnen, mest dottern, fixat. Det var yoggi, bär, rostade mackor, Nutella, bigabautamuffins och kaffe. Ni fattar vad gott det var! Mmmmm, nu behöver jag nog inte äta på några timmar.


Alldeles strax ska vi ge oss iväg och övningsköra. Blommor/presenter ska inhandlas till övriga mammor kopplade till familjen. Förresten fick jag ett jättefint halsband med en skyddsängel av mina barn. Älskar det redan.


Av petrasperspektiv - 28 maj 2011 22:21

Det blev ingen stjärnglans på Strandängen idag. Sonen kom men inte pappan. I och för sig är sonen väldigt lik pappan men det är ju inte riktigt lika coolt att se sonen till en fotbollslegend som att se legenden själv.


Det känns som om jag sovit ifatt lite nu. Medan familjen tittat på en film har jag sovit gott i soffan. Det var superskönt.


Imorgon är det mors dag. Då blir det turné. Vi börjar hos min, fortsätter hos makens och när vi firar mig vet jag inte riktigt.


Jag har i alla fall bestämt att löpningen ska tas upp igen imorgon. Det har ju inte varit någon reda med den de senaste veckorna. Det är alla resors fel...Men, imorgon är det alltså dags. Jag passar på medan sonen ändå ska döma en match.


Jag funderar på en intensiv Cambridgekur istället för Vv. Någon som har erfarenhet av det? L? Snälla berätta!


Av petrasperspektiv - 28 maj 2011 22:21

Det blev ingen stjärnglans på Strandängen idag. Sonen kom men inte pappan. I och för sig är sonen väldigt lik pappan men det är ju inte riktigt lika coolt att se sonen till en fotbollslegend som att se legenden själv.


Det känns som om jag sovit ifatt lite nu. Medan familjen tittat på en film har jag sovit gott i soffan. Det var superskönt.


Imorgon är det mors dag. Då blir det turné. Vi börjar hos min, fortsätter hos makens och när vi firar mig vet jag inte riktigt.


Jag har i alla fall bestämt att löpningen ska tas upp igen imorgon. Det har ju inte varit någon reda med den de senaste veckorna. Det är alla resors fel...Men, imorgon är det alltså dags. Jag passar på medan sonen ändå ska döma en match.


Jag funderar på en intensiv Cambridgekur istället för Vv. Någon som har erfarenhet av det? L? Snälla berätta!


Av petrasperspektiv - 28 maj 2011 10:50

Det har ju inte blivit några inlägg på några dagar nu. Det beror på att jag varit utomlands, igen. Känner mig som värsta globetrottern:-)


Nu har jag varit i Tyskland på konferens i två dagar med facket. Vi samlades 05:00 i torsdags morse och sedan bar det iväg. Vi har hunnit med att diskutera och resonera kring en massa viktiga och angelägna saker såsom läroplansarbete, legitimering och HÖK10. Viktiga grejer. Men vi har också hunnit med att umgås och ha kul tillsammans. Och kul har vi. Herregud vad jag har skrattat. Samma sjuka humor allihop. Tillsammans har vi kommit på lysande affärsidéer. Det kanske slutar med en egen business;-). Vi har diskuterat om hurivida ML:s lön är rätt eller inte. Vi andra anser den vara rätt men det gör inte ML. Känsligt ämne det där;-), hehe. När vi åkte hem var det rejäl sjögång och konferensen kantades av suckar av obehag, illamående och grön färg i ansiktet på en del. Men jag var cool för jag hade ju köpt åksjukeband. Jag hade kunnat göra mig en rejäl hacka på dem igår. Synd att jag behövde dem själv.


Väl hemma kastades det inhandlade in i hallen, jag for med huvudet före in i garderoben, tvingade dottern att ta plats, slet fram tre klänningar och sa: Välj! Hon valde, jag bättrade på smink och hår, satte mig på cykeln och for iväg till Slottet. Där firades en som fyller 60 och en som fyller 65. Båda jobbar på skolan. Så himla kul! De som ordnat det hade verkligen gjort ett hästjobb. Vi snackar röda mattan och grejer. Jag blev oxå  fotad på röda mattan. Låt oss utgå ifrån att det aldrig mer kommer att hända. Vi fick se en massa bilder från när de var yngre. Haha, det var riktigt kul. Sådär flummiga och goa var de. På en bild sitter ett helt gäng på kuddar på golvet med varsin gitarr i famnen. Coolt!


Hemma var jag klockan två för så klart hade jag och kollegan M ett pedagogiskt resonemang som drog ut på tiden...


Nu ska jag snart till Bma. Sonen spelar fotboll. Vi hoppas på stjärnglans.

Av petrasperspektiv - 25 maj 2011 20:39

Hmmm, pratade med en kollega idag som undrade varför jag var så ilsken igår. Efter det har jag grunnat på om ni kanske tror att jag är ilsken ofta eller hela tiden. Jag kan berätta att jag är ilsken rätt ofta, i en stund. Sen orkar jag inte vara ilsken längre och så skrattar jag igen. Man kan ju lugnt säga att jag är en humörsmänniska. Jag pendlar mellan olika "moods" lika ofta som folk blinkar. Så är det. Men jag kan ju också berätta att jag är glad 95% av tiden och ilsken resten. Det är en rätt så bra fördelning tycker jag;-). Sen skulle jag nog varit född i ett annat land där man är lite mera yvig och känslosam än den typiska svensken. Många tror nog att jag är arg när jag bara är upprörd eller tokengagerad i en fråga för då låter jag rätt mycket. Bara så ni vet...:-)


Jaha, då bär det av till Tyskland imorgon. With facket. Det är kul. Det blir värre när jag kommer hem igen och ska jobba ifatt men det blir en senare fråga.


En annan sak, det är snart juni månad. Juni betyder sommar. Sommar betyder värme. Jag höll på att frysa ihjäl idag. Alltså är det dags för värme. Gärna nu meddetsamma. Okej?!

Av petrasperspektiv - 24 maj 2011 17:12

Jaha, då var tisdagen också förbi. Som vanligt har det varit en intensiv dag. Jag har verkligen inget emot intensiva dagar men när den innehåller moment där jag ödslar värdefull tid på ingenting då blir jag trött. Och sur. Och kränkt.


Så nu tänker jag äta något och mumla fula ord en stund och se om det hjälper mig att bli på gott humör igen. I så fall återkommer jag med ett trevligare, mer läsvänligt inlägg. Hej så länge.  

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards