petrasperspektiv

Alla inlägg den 29 april 2010

Av petrasperspektiv - 29 april 2010 19:38

Herregud vad jag har skrattat och jobbat idag. Alla lärarna var på kompetensutveckling och eleverna hade studiedag men jag och de andra rektorerna var kvar på skolan. Jag installerade lite prylar på mitt rum som börjar bli riktigt fint nu och så strök jag mängder av saker på att-göra-listan. Så skönt!


När vi har tid att umgås har vi väldigt roligt ihop. Vi har samma udda humor alla tre och ibland skrattar jag så jag får ont i magen. Det är så det ska va! Förresten hörde jag att skratt förhindrade viktminskning. Där har vi det! Inte konstigt att jag inte tappar ett gram. Jag vet dock inte exakt hur vetenskaplig den undersökningen var...


Lunch på golfrestaurangen blev det också minsann. Proppmätt.


Shopping på stan med dottern på kvällen. Bikiniprovning. Usch och tvi. Jag kan meddela att det är fel på alla bikinisar i stan. Alla var helt felkonstruerade. Tänk så det kan bli...


Dottern och jag var i tygaffären också. Hon skulle köpa prickigt tyg till en kjol. Mannen i affären, som by the way var trevlig idag, händer inte ofta, tog för givet att det var jag om skulle sy kjolen. När jag sa att det var hon själv som skulle göra det menade han att det inte var så vanligt. Nej, men ibland är dottern mer händig än sin mamma. Hon har i alla fall mer tålamod och hon har framförallt en livlina i sin farmor som kan reda ut vilka härvor som helst. Jag föredrar att skona mitt psyke och köpa de kläder jag vill ha, redan ihopsatta.


Nu är det hockey på tv. Jippie!



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards