petrasperspektiv

Alla inlägg under september 2015

Av petrasperspektiv - 20 september 2015 21:16

...är inte min starka sida verkar det som. Men vad fasen, jag bloggar när jag känner det är dags, inte för att jag ska. Dessutom har jag som regel att ALDRIG blogga när jag inte är i balans för då finns det risk för att grodor hoppar ner bland tangenterna och det vill jag verkligen undvika. 


Att livet just nu är intensivt, på gränsen till galet intensivt, ska gudarna veta. Därför känns det extra gött att jag är ledig imorgon också. En helt vanlig måndag. Bara för att jag kan. Jag ska verkligen försöka låta bli att titta på mejlen och undvika kurslitteraturen och bara göra saker som ger mig energi. 


Fredagen och lördagen gav massor med energi för jag fick träffa dottern, gå på musikalpremiär och se fler kändisar än vad som ryms i Se och hör;-), äta på TGIF och övernatta på fint hotell. Energin allt detta gav hoppas jag stannar kvar länge i kroppen. 


Något som däremot äter energi är den förbaskade förkylningen som antingen maken eller kollegan P var hyggliga nog att dela med sig av. Förkylning är verkligen riktigt trist men imorgon tänker jag bara låtsas som om den inte fanns och ändå ha ett PT-pass med L och testa ett nytt styrketräningspass. Så det så. 



Av petrasperspektiv - 3 september 2015 18:37

Just nu är jag så in i Norden trött. Trött på människor som på fullt allvar tycker att det är skillnad på folk bara utifrån var vi är födda och vilken färg vi har på skinn och hår. Kan vi inte bara ödmjukt konstatera att vi som bor i Sverigen har haft en makalös tur som fötts i ett så rikt och bra land och ett sätt att visa uppskattning för det är att hjälpa andra som inte haft lika mycket tur? Nej, jag vill inte skapa debatt. Jag vill bara säga vad jag tycker. Uppskattas inte det är det bara att plocka bort mig från fb eller låta bli att läsa det jag skriver. Det är så jag har börjat göra nu. Jag orkar helt enkelt inte läsa negativt skit för det dränerar mig på energi. Och jag har faktiskt inte hur mycket energi som helst. Just nu har jag väldigt lite faktiskt...


Bästa grejen idag är att dottern dansar på Skandinavium ikväll och ska så göra några gånger till de kommande dagarna. Åh, vad jag önskar att jag vore där och fick se! Jag håller tummarna för att jag ska få se det inspelat i efterhand.


En annan bra grej idag var att min nya Odd Molly-tröja kom. Kärlek:-)


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards