petrasperspektiv

Alla inlägg under februari 2015

Av petrasperspektiv - 28 februari 2015 17:02

Att det ska vara så himla svårt att sköta sin blogg?! Att skriva ett inlägg om dagen är en lisa för själen och det tar max tio minuter och ändå blir det liksom inte av. Varför? Innan var det likadant med träningen men nu när jag sköter den så sköter jag inte bloggandet. Kan det vara så att man släpper det ena när det andra tar över för att ha balans i tillvaron? Kanske. 


Nu är jag i alla fall här. Massor har hänt sedan sist. Sonen har fyllt 18, han, maken och dottern drog på sig influensan medan jag klarade mig undan med en rejäl förkylning (eller var det också influensan men det hade jag inte riktigt tid med för jag skulle till Stockhom;-), det har varit sportlov och därmed lugnt på skolan och jag tror ta mig sjutton att jag är hyfsat i fas med systematiskt kvalitetsarbetsuppgiften. Inte illa. 


Det trista är att den tråkiga förkylningen är seg som bara den. En tråkig hosta dröjer sig kvar och gör så att jag inte kan träna. Suck. På måndag är det jag som tränar vare sig det funkar eller ej. Jag tänker INTE tappa det jag har byggt upp sedan i september. 


När jag nu var i väg i Sthlm lärde jag mig bland annat om tanken och hjärnans kraft. Visste ni att man tänker ca sextio till sjuttio tusen tankar på en dag? Bara 5000 av dem är nya tankar. Övriga är sånt man tänker varje dag. 5000 kan tyckas vara en liten del men jag tycker att fem tusen tankar är en väldig massa tankar och om bara majoriteten av dem är bra och postiva så borde det vara en rejäl kraft. 


På tal om positiva tankar så jobbar jag mycket med det just nu. När det känns som om allt gått i stå, ingen utveckling sker och jag måste lägga energi på sådant som inte alls ger utan bara tar energi då är det ruggigt svårt att tänka positivt. Ibland undrar jag vad jag ska göra när jag blir stor. Jag har alltid drömt om ett B&B på landet. Det kanske är dags för det snart...


Ett sätt att få positiva tankar är att använda händerna och skapa. I alla fall funkar det för mig. Så idag har jag fixat och donat och gjort om en ful gammal lampa. Just nu står allt på tork men jag hoppas det blir lika bra när lampan är tänd som det ser ut att vara nu i släckt tillstånd. 


Nu ska jag ta och laga lite mat så att den är klar när maken kommer hem. Det är ingen service han är van vid så han blir nog himla glad. Ädelostfyllda biffar låter väl inte direkt äckligt.


Hörs imorgon:-)


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards