petrasperspektiv

Alla inlägg den 30 april 2010

Av petrasperspektiv - 30 april 2010 20:49

Att kolla på Miss Marple och samtidigt surfa på nätet är ingen bra idé. Jag fattar ingenting.


Jag kollade på hus. Igen. Om vi hade velat bo i Ysane har jag hittat det perfekta huset men jag tror att Ysane blir nedröstat av familjen.


Sonen ville ut och cykla, utan hjälm. Näpp. Inte än sa jag. Han blev sur men nu är han glad igen. Tur det inte varar så länge.


Nu kommer han med "gottebricka". Tjingeling.

Av petrasperspektiv - 30 april 2010 18:26

Min man har dålig energi i närheten av datorer. Han svär, muttrar och suckar på ett negativt sätt. Detta gör att datorer inte är särskilt samarbetsvilliga i hans närhet. Idag misstänker jag att han installerat words på alla våra datorer för de är extremt sega och tradiga. När han fyller år ska han få en egen dator som han kan hålla på och sabotera och så kanske han kan låta bli våra.


Alla grillar idag, utom vi. För maken jobbar. Det gör han ALLTID på Valborg. Skittråkigt. Därför äter jag och sonen Fajitas istället. Det är gott det med. Men jag tycker fortfarande synd om mig.


Hoppas det ösregnar ikväll för då får maken mindre att göra. Ja det kan vänta tills efter eldarna men sedan kan det ösregna. Inte bara får maken mindre att göra utan fylleriet minskar avsevärt vid dåligt väder. OM det nu inte regnar kan man ju hoppas att ungdomarna går ner till torget där det finns ett seriöst ungdomstält där det inte finns alkohol.

Av petrasperspektiv - 30 april 2010 09:28

Min dag startade synnerligen trevligt. Mitt under kaffedrickandet fick jag syn på dagens ros i BLT. En förälder har gett mig dagens ros! Hur smickrad och glad blir man på en skala? Jag blir i alla fall jätteglad! Tack!



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards