petrasperspektiv

Alla inlägg den 1 april 2010

Av petrasperspektiv - 1 april 2010 21:17

Ville bara berätta att jag idag var en god och ordentlig människa som gick en lång runda med C. Det var jättelänge sedan och vi hade en massa att babbla om. Under tiden vi gick fick jag ett mess av A. Det var ett första-april-skämts-SMS och jag kan säga att jag blev lurad. Enda gången idag. Vad jag vet i alla fall...


Efter lite vårrulle och wokgrönsaker har jag, datorn och jättekaffeglaset hamnat i soffan. Där tänker jag stanna.


Haj svajs

Av petrasperspektiv - 1 april 2010 17:27

Enkel balklänning räcker på söndag meddelar C. Det känns skönt att veta. Att det blir lite avslappnat så där;-)


Idag skulle jag sticka inom och handla blommor på vägen hem men jag var så attans trött att jag inte orkade. Nu sitter jag här och funderar på om jag ska gå en runda eller om jag och dottern ska kolla på en film och göra absolut ingenting. Maken sover inför nattpasset och sonen är hos en kompis. Perfekt upplägg för en tjejfilm. Om jag orkar gå upp på ovanvåningen...


Vi har fortfarande kakor i vardagsrummet. Det vill vi inte ha. Hämta dem. Nu.


Om jag bara hade haft min lärartjänst hade jag varit ledig nu i tio dagar. Det är jag inte. Snarare tvärtom. Jag planerar att tokjobba nästa vecka när skolan är så gott som tom på folk. Jag räknar med att hinna med sjukt många saker. Vad tror ni om det?


Ut och gå eller slappa? Svårt val. Kanske först det ena och sedan det andra?


Fler som har erfarenhet av hur omöjligt det är att få med sig en sextonårig dotter på promenad? Jag försökte nyss men hon hann inte för hon var ju tvungen att städa...Dessutom var hon tvungen att göra det idag för när jag föreslog att hon kunde göra det imorgon suckade hon och sa:

-Nej, för då glömmer jag bara det och då blir du så sur.

Hoppsan, där blev det visst mitt fel. Hmmm...


Tjipp och hej!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards