petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 april 2010

Sur

Av petrasperspektiv - 21 april 2010 20:56

Dagen började bra men fortsatte sådär. Jag blev sur och förbannad av anledningar jag inte kan gå in på men jag kan meddela att jag fortfarande är sur. Tur att jag har en sån superbra kollega som jag kan gå ut och gå med och som tål att jag spyr ur mig saker. Sicken tur jag har. Jag är i alla fall mindre sur nu än jag var innan.


Som vanligt har jag hunnit med cirka 10% av vad jag hade planerat att göra idag. Kan man bygga ut veckans dagar? 10 hade varit lagom.


Kylskåpet ekade tomt så det var bara att gilla läget och veckohandla efter jobbet. I hate. Särskilt när det ska skrivas matlista innan. Tråkigt men nödvändigt om man inte ska få skörbjugg (stavning?) eller nåt. Som tack för den fina insatsen belönades jag med ett ösregn när jag skulle ta mig till bilen och få in grejerna. Tack...


Först sa jag till kollegan att jag inte hann följa med ut och gå men jag ändrade mig när jag kom underfund med att antingen gick jag en lång runda och rensade huvudet eller skulle jag vara fruktansvärt bitchig hela kvällen. Tur för omgivningen att jag ändrade mig.


Är det nån som har koll på soptömningen i den här stan nuförtiden? Grannarna har satt ut tunna nummer 2 så jag antar att vi oxå ska göra det. Hur ofta ska den ut? Hur ofta ska ettan ut? När ska ettan ut första gången? Jag litar på att någon informerar mig om detta;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards