petrasperspektiv

Alla inlägg under april 2015

Av petrasperspektiv - 20 april 2015 21:19

Sedan förra veckan har jag nya saker att oroa mig för. Sonen får numera köra bil utan mig eller maken bredvid sig och man kan lugnt säga att han gillar det. Bilen har rullat många mil sedan i torsdags. Igår kväll var det dags för honom att ta sig tillbaka till Oskarshamn och givetvis skulle det köras. Så klart. Jag fattar egentligen för hade det varit jag hade jag gjort exakt likadant MEN nu är jag ju mamma och då tycker jag att man kan ta bussen;-) 


Tur är i alla fall att han kör riktigt bra. Inte ens jag är rädd (inte så mycket i alla fall;) och det vill inte säga lite. Jag brukar ju liksom tala om för maken (som kört åtskilliga utryckningsfordon i rasande hastigheter) när det dyker upp farligheter eller som för någon vecka sedan när jag talade om att han skulle undvika betongröret bredvid parkeringsfickan när han backade ut. Suck. Sån är jag. Tur maken är av den tåliga sorten. Hade det varit jag vet jag inte riktigt vilka vresigheter som hade levererats;-)


Idag har våren visat sig från sin allra bästa sida. Jag åt min lunch ute i solgasset och jag kan garantera att det var ljuvligt. Fler sådana dagar!


Av petrasperspektiv - 16 april 2015 20:58

Idag är det den 16 april, påsken är över, ungarna har varit hemma på lovet, sonens näsa är opererad, vi har haft kalas för oss, jag har varit i London och det våras ute. 

Kalaset hade vi i Tredenborg. Jag har en förkärlek för utomhuskalas, gärna i grillningens tecken, och i år var det fantastiskt väder så vi flyttade kalaset till Tredenborg där vi grillade, pratade, fikade, spelade fotboll, lekte och umgicks. Allt detta i fantastiskt väder! Att jag dessutom fick jättehärliga presenter gjorde dagen ännu bättre! Jag fick en Klong Äng-vas och en weekendbag i skinn, fina inredningssaker och muggar och glas. Härligt!


Sonens näsmusslor är opererad och nu håller vi tummarna för att det ska vara en lyckad operation som gör andningen lättare för honom!


London med bästa vännerna var underbart roligt! Att ta sig från Gatwick till Camden prövade våra nerver och vårt lokalsinne ordentligt men till slut var vi i den bokade lägenheten. En typisk engelsk lägenhet i tre våningar. J och jag drog nitlotten och hamnade i källaren som var varm som en bastu men den visade sig också vara typ ljudlös till skillnad från övervåningen som släppte in alla gat- och trappljud i rummet. Fredagskvällen tillbringade vi med att titta på The Lion King. Oh my God vad bra! Mäktig sång, mäktig dans, mäktig koreografi. Ja, allt var mäktigt och coolt. Jag vill se den igen!


Vad gjorde vi mer? Vi shoppade så klart. Mycket och länge. Och så turistade vi. Jag som älskar att gå överallt för jag inbillar mig att man lär känna städer bättre då lyckades övertyga om det förträffliga att gå så vi gick. Vi gick cirka

80 000 steg på fyra dagar. När vi inte tyade gå så åkte vi buss. 


Camden market besöktes och det var en härlig upplevelse. Massor av prylar och massor av folk och så klart gjordes en del fynd:-)


Måndagen var min födelsedag och då uppvaktades jag med sång och två rosa munkar på sängen:-) Nice:-) Jag fick dessutom presenter. Snälla vänner<3


Nu är jag igång med jobb och vardag igen. I tisdags gjorde jag något jag svurit på att aldrig göra- jag var på spinning. Och tyckte det var helt okej... Halleda, än är undrens tid inte förbi. Först morgonträning och nu det här. Galet;.)



Av petrasperspektiv - 2 april 2015 19:48

Nu ligger det fyra dagars ledighet framför mig. Så himla gott! Det enda som är inplanerat är träningar och kalas. All annan tid är oplanerad och det passar mig perfekt. Det är då jag mår bäst, när jag vaknar på morgonen och tänker: Vad vill jag göra idag? Det är en go känsla tycker jag.


På söndag ska vi alltså ha kalas. Det är ju första gången sedan nyår sonen och dottern är hemma samtidigt så att vi kan fira deras födelsedagar med släkten. Och den här gången firar vi minsann mig med. Den 13:e fyller jag  45 och det är ju lite halvjämnt;) Den dagen är jag dock inte hemma utan räknar iskallt med skönsång och frukost på sängen av bästa tjejgänget i London;-)


Men innan London ska en himla massa annat hinnas med. Jag ska jobba, skriva färdigt examinationsuppgiften till rektorsutbildningen, umgås med familjen, träna, packa, övningsköra med sonen som dessutom ska klämma in en operation mitt i intensivkursen i övningskörning. Jaja, om man drar ner lite på sömnen ska det nog gå att få tiden att räcka till allt:-)


Men just nu ska jag bara ta det extremt lugnt. Tv:n är på och det visas en hockeymatch på den. Jag vet inte riktigt vilket lag som leder men jag tycker det är trivsamt med hockeyljud i bakgrunden samtidigt som jag läser. Just nu håller jag på med Zlatan-boken. Jag är väl sist i hela världen att läsa den men jag måste medge att man inte behöver vara ett enda dugg fotbollsintresserad för att uppskatta boken. 


Ha en härlig påsk allihopan!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards