petrasperspektiv

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av petrasperspektiv - 28 oktober 2011 19:52

Japp, nu är jag halvdöd. Efter att bara ha ätit frukost och en måltidsbar under dagen har jag nu precis ätit hemmagjord salami/briepizza och druckit ett glas vin till. Det var så gott att det knappt går att beskriva med ord men mättnaden och tröttheten går nästan att jämföra med, kanske inte döden, men lite koma ialla fall.


Dagen har varit en bra dag. Jag började den med HT, som lärde mig mera om ekonomisystem och annat nyttigt. En kopp kaffe med kul folk på stadshuset innan jag for ut till skolan och hade möte med kollegor och Ifo. Efter det for jag hem för att jobba en stund till innan det var dags att hålla helg. Medan jag väntade på att dottern skulle komma hem la jag mig på soffan. Så skönt det var. Precis när jag skulle slumra till kom dottern hem. Det var den powernapen det. Den varade i cirka 30 sekunder...


Dottern och jag for till stan där jag shoppade lite. Det blev en klänning på MQ och en kofta på Marice. Finfint:-) Tänk vad lite shopping kan göra med en. Jag var glad på riktigt när jag hittade lite nya kläder.


Efter det övningskörde dottern bort till Ica där jag i vanlig ordning drog många och långa ramsor om tröga människor som inte fattar att man inte kan stanna och vänta på en ledig parkering om det innebär att bilarna efter till slut står mitt på vägen. Hur svårt ska det vara att fatta? Jag bara undrar. Ingen har dött av att gå en 50-100 meter extra in till affären. Inte vad jag vet i alla fall...


Nu är det idol, kaffe och fredagsmys:-)



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards