petrasperspektiv

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av petrasperspektiv - 23 oktober 2011 20:33

...söndag kväll. Helgen är slut. Den började ju nyss. Jag har ju knappt hunnit vara hemma. Jag har ju definitivt inte hunnit tvätta eller göra något nyttigt och nödvändigt här hemma MEN det som stör mig mest är att jag inte heller denna helg hittade tid för att bara vara. När ska jag lyckas hitta den tiden? Jag vill hitta den. Jag önskar mig en hel dag utan ett enda måste när jag bara får välja vad jag vill göra och allra helst ska jag inte ens behöva tänka på vad vi ska äta eller att jag borde motionera. Ni vet en sån dag när man går från sängen till soffan, äter sega ostbågar som blev kvar från kvällen före, hittar en bra film på tv, sover en stund på soffan, läser lite, äter lite, tittar på tv och så vidare. Ni fattar va? Såna dagar man hade som tonåring. Åh, vad det hade varit skönt att få en sån dag. Fast förmodligen hade jag blivit rastlös efter ett par tre timmar. Men drömma får man ju;-)


Jaha, hockey har det varit idag. Först spelade sonen och laget match mot Kalmar. De tog snabbt ledningen med 3-0 men som vanligt när de leder stort slutar de att spela klokt utan istället blir det egokörningar och rädd-för-att-förlora-spel som BARA leder till att de tappar ledningen och låter motståndarna komma ikapp och till och med ta ledningen. Det är tur att det är ett gäng killar med kämparvilja och j-ar anamma så att de kan vända tillbaka matchen på rätt köl igen. De vann till slut med 5-4. Tur.


A-laget övertygade desto mer. Efter ett snabbt motsåndarmål tog SIK över matchen och ägde den sedan. De vann:-)


Nu ska jag slappa lite. Ha det gott!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards