petrasperspektiv

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av petrasperspektiv - 16 oktober 2011 20:48

Idag har jag nästan tillbringat mer tid i ishallen än hemma och det är helt okej:-)


Först spelade sonen och laget. De mötte Växjö och vann ganska stort. Jag vetisjutton vad som hänt men just nu har killarna verkligen ett underbart spel och jag hoppas det håller i sig. Kul att titta på är de i alla fall. Det är de ju i och för sig alltid.


Nästa pass i ishellen innebar A-lagets seriepremiär. De mötte Åstorp och vann stort! Suveränt bra spelade de! Som om matchen i sig inte bjöd på spänning så kryddades matchen av att brandlarmet gick i ishallen. Grejen är att vi ju har självaste räddningstjänstchefen och en kollega till honom i styrelsen så så klart var vi på tå och beredda. Efter förra gångens brandlarm som fick ungefär noll personer att reagera hade CA och AH skapat rutiner för just barndlarm och utrymning så idag fungerade allt som smort. Inom loppet av ett par minuter var hallen tömd. Bra jobbat alla!


En annan sak som var underbar att se var parkeringen. I vanliga fall är det fullständigt kaos och bilar står lite huller om buller där och skulle en buss eller ambulans behöva komma fram är det omöjligt. Men ICKE idag. Maken och ett gäng killar ur laget styrde upp parkeringen på ett föredömligt sätt. Riktigt bra! Särskilt bra att räddningstjänsten faktiskt kunde komma fram idag.


Kvällen och veckan avslutades på bästa möjliga sätt. Med sång i kören. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: JAG ÄLSKAR DET! Ingen gång i veckan går tiden så snabbt som på söndagskvällen:-).


Nu ska veckan som kommer styras upp och organiseras innan det är dags att gå till kojs. Ha det gott allihopan!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards