petrasperspektiv

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av petrasperspektiv - 15 oktober 2011 20:48

Lördag i oktober. Den skulle kunna vara blåsig, kall, regnig eller till och med snöig men idag var det absolut tvärtom. Solen sken och det var underbart att vara ute. Lite kallt var det ju men det ska det ju liksom vara nu. Att ha en övningskörande dotter innebär att det är hon som skrapar rutorna. Det gillas:-)


Maken har jobbat idag så jag, dottern, sonen och modern for till K-stad. Framförallt skulle sonen utrustas med jeans och så blev det. Jag gick in och provade fyra, fem par jeans och såg fan inte klok ut i ett enda par av dem. Sonen provade fyra par och alla satt som en smäck. Orättvist. Jag vill också kunna bara prova och så konstatera att alla sitter lika bra så jag kan bara välja vilka av dem jag ska ha. Men, jag vill inte träna fyrakvällar i veckan, varav två innehåller dubbelpass så jag antar att det inte blir verklighet. Suck...


Shoppat blev det i alla fall. Modern shoppade loss och om man inte hittar något till sig själv är det lika kul att någon annan hittar.


Ett litet stopp vid Eko på vägen hem hanns med och så en liten sväng inom moderns för att dottern skulle leta 70-talsgrejer. Under tiden hon gjorde det hittade sonen och jag godisskåpet. Mums. Min mor har ett gigantiskt godisförråd. Det är första stället vi går till när vi kommer dit. Supergott!


En liten promenix har klarats av. Jag skulle ha sprungit men tror ni inte jag känner av halsen igen. F-n. Det kan bero på den lilla smitthärden sonen som hostar som en besatt här hemma;-)


Nu sitter jag i soffan och här tänker jag stanna. Jag har ett glas vin, Fångarna på fortet på tv:n, Wordfeud i telefonen och familjen runt mig. Jag är nöjd!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards