petrasperspektiv

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av petrasperspektiv - 24 oktober 2011 20:45

Idag var jag på föreläsning. Det var en kille vid namn Micke Gunnarsson som pratade om barn, ungdomar, Internet och framförallt livsglädje och att bejaka det glada, roliga och positiva i livet. Grejen med Micke är att han gör det på ett så superskönt sätt. Folk säger att jag pratar fort. Då har de inte hört Micke. Han pratar i turbohastighet, avbryter sig själv, pratar inte färdigt en del meningar och ändå fattar man precis vad han vill få fram.

Plötsligt i allt det roliga kommer ett viktigt budskap. Till exempel att INGEN unge ska behöva må dåligt för att det fattas ett par tre poäng för att bli godkänd. Så rätt!

Jag skulle önska mig en Micke på vår skola som kan hjälpa till att sprida budskapet. Han skulle kunna hjälpa oss vuxna att ha fokus på rätt saker. Dessutom skulle jag önska eleverna en Micke. Han måste ju vara en dröm för varje elev som någon gång ibland drabbas av dåligt självförtroende (dvs alla). Han kan nog få alla att må bra. Jag hoppas alla vi som lyssnade tog en del av budskapet med oss och dessutom ANVÄNDER det. Redan imorgon.


Bilen var på lagning idag. Japp. Och vi är 6500 fattigare. Så jädra sura pengar. På något som inte syns och på en grej vi inte ens märkt inte funkat som det skulle. Surt.


En liten springrunda med maken blev det idag. Trevligt. Nu sitter vi nyduschade och väldoftande i soffan med varsin mugg kaffe. Gött. Livet är jädra gött att leva:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards