petrasperspektiv

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av petrasperspektiv - 25 oktober 2011 19:15

Här sitter jag i soffan. Jag läser på facebook, spelar Wordfeud med tre-fyra stycken, samtidigt, chattar med kollegan, bloggar OCH tittar på tv:n. Simultanförmågan är på topp:-)


På tv:n är det ett sjukhusprogram. Den ena skadade och sjuka efter den andra passerar och min ångest och mitt illamående ökar efter hand. Jag avskyr sjukhusprogram. Jag antar att jag har en extremt god empatiförmåga för jag lider något enormt med de stackare som filmas. Usch och fy. Stackars dem. Jag kan ärligt säga att jag är så tacksam för varje dag som jag är frisk. Jag hade varit alla kategoriers gnälligaste patient. Åhh, nu syr de ett sår, öööörrrrkkkk....


Idag var jag på mamografi. Det är en rätt skum känsla att klämma fast ett bröst i taget och även om det inte gör ont så är det ju inte direkt behagligt. Jag funderade mest på om apparaten släpper taget om mitt bröst om det skulle bli strömavbrott. Hoppas det.


Om cirka en månad åker jag, dottern, M och J till London. Tänkte bara att ni kanske ville veta det;-)


På lördag ska förresten jag och kollegan föreläsa. Halleda. Just nu har vi absolut ingen plan men det är ju några dagar kvar så jag antar att det hinner lösa sig... Vet vi bara exakt vad vi vill förmedla ska det nog ordna sig. Vi är inte direkt blyga någon av oss.



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards