petrasperspektiv

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av petrasperspektiv - 19 oktober 2011 19:20

Idag var alla chefer inom kommunen på utbildning. Vi fick lyssna på två kvinnor via länk och så en kvinna som var här live. Live-kvinnan var bäst. Hon pratade en massa om värdeord, värdegrund och ledarskap och det fanns en hel del i det som sas som fick mig att fundera vidare. Såna föreläsningar gillar jag mest av allt, såna som skapar nya tankar hos mig och som kanske gör mig till en bättre ledare och bättre människa. Ylva, som kvinnan hette, visade ett arbetslag som figurer ur Muminberättelserna. Hon visade oss att alla desa figurer finns representerade i alla arbetslag, mer eller mindre. Där finns Muminmamman, den omhändertagande, bullbakande mamman, lugn och trygg i alla lägen. Där finns Fillifjonkan som ser alla problem som finns och som gärna drar slutsatsen att det aldrig kommer att funka, gärna innan man ens försökt. Där finns Lilla My som är pigg på det mesta, superambitiös och en vitamininjektion. Ja, och så fanns det ju fler då men Mumindalen har aldrig varit någon favoritberättelse så jag kan inte riktigt vad de andra karaktärerna står för. En annan slutsats jag drog idag är att jag verkligen älskar sån där skön finlandssvenska som Ylva talade. Det lät ungefär som en kvinnlig version av Mark Levengood. Så underbar!


Lunchen åts på Salvatores. Halleda vilken supergod mat!


Eftermiddagen vigdes åt ledningsgruppsmöte. Kul som vanligt.


Jag och kollegan skulle sedan planera en grej till nästa vecka men det bara trillade in en massa roliga människor att prata med så det blev inte mycket planerat. Men det var ju trevligt att prata.


Nu har jag pratat i telefon i en och en halv timme för det har varit en händelserik dag på jobbet och då måste man ju bli uppdaterad. Nu återstår bara mejlen så kan jag vara ledig sedan. Tjingeling!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards