petrasperspektiv

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av petrasperspektiv - 5 oktober 2011 21:05

Jag har precis lagt ifrån mig den engelska texten sonen snart ska ha prov på och jag måste säga att mina tankar snurrar. Antingen har jag gått och blivit rätt kass på engelska (och det har jag faktiskt inte varit innan) eller är den texten svår. Att sonen skulle klara den själv är uteslutet. Att NÅGON 14-åring skulle klara den själv verkar otroligt men visst det kan ju vara så att jag underskattar deras kunskaper... Stackars alla elever som inte har föräldrar som kan hjälpa till med läxan.


Idag var det arbete med rektorskollegorna. Vi jobbade med budget och ekonomi. Faktiskt mer spännande än man kan tro.


En liten vända hemma hanns med innan det var dags för möte. Nu var det dags att utvärdera årets SIK-insats på SRF. Det tog ett par timmar men det var lärorikt.


Nu sitter vi som sagt med engelskaläxan men eftersom maken och sonen är mer intresserade av Efterlyst än av engelskan så härsknade jag till och dumpade texten hos maken och nu gör de det i reklampauserna. Det lär ju ta ett tag...


Om någon har ett kreativt förslag på vad man gör när airbagslampan blinkar i bilen får ni gärna höra av er. Vi lämnade nämligen in bilen på verkstad idag men de kunde inte fixa det. Vi är tvungna att lämna in bilen på en Mazda-verkstad. Suck. Då blir ju allt så jobbigt.


Nu ska jag wordfeuda lite:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards