petrasperspektiv

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av petrasperspektiv - 3 oktober 2011 20:33

...men vad är det för fel i huvudet på folk som kör varv efter varv efter varv på Icas parkering bara för att få en parkering NÄRA dörren. Jag fattar det inte. Jag menar vi är ju ett motionerande folk. Om man liksom är mån om att röra sig är det ju ett perfekt tillfälle att göra det lite, lite extra om man får en parkering 100 meter bort. Tror man att man sparar tid? För det gör man ju inte. Den tiden det hade tagit att gå 100 meter extra kör man ju bort i ivern att hitta den perfekta, nära parkeringen.


Men, som om inte detta vore korkat nog så finns det ytterligare en kategori som slår nära-parkeringsletaren med hästlängder och det är jag-stannar-och-väntar-på en extremt-nära-parkering-trots-att-alla-bilar-bakom-mig-håller-på-att-krocka-puckot. Jag blir tokig på de som gör så. Fattar de inte att det är fullständigt korkat OCH farligt. Bilar blir ju ståendes mitt i vägen bara för att någon ska ha en nära parkering. Så, våga vägra nära parkeringar.


Om ni läste min blogg igår så vet ni att A blev dålig och fick åka till sjukhuset. Till min stora glädje och lättnad fick jag höra att han var hemma igen och mår bra. Skönt!


Maken och sonen är på hockeymatch i Växjö. Lite avis är jag ju. Men det är rätt skönt här hemma i soffan också, nyduschad efter löprundan och med en gigantisk mugg kaffe framför mig på bordet. Värre kan man ha det:-)


Imorgon ska jag och några till ur styrelsen träffa presidiet i Fritids- och kultur-nämnden. Det ska bli himla intressant! Att jag dessutom får träffa I sätter ju lite extra guldkant på tillvaron:-)


Förresten måste jag försöka beskriva känslan när jag återigen står i speakerbåset igår och inser att nu är säsongen igång. Det är en sån lyckokänsla att den är svår att förklara. Men jag kan säga att det är ren och skär lycka och jag mår underbart bra. Tänk att man kan tycka det är så kul att vara i en svinkall ishall när man i vanliga fall gillar värme. Kan det vara alla goa människor? Det kan det vara.


Nu gjorde Växjö mål. Nu är maken INTE glad. Kom igen nu Brynäs och vänd det här! Nu ska jag också kolla!




Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards