petrasperspektiv

Alla inlägg den 29 december 2010

Av petrasperspektiv - 29 december 2010 20:00

Dottern är liiite skeptisk till en av sina julklappar, epilatorn. Idag gav hon sig på att slita benhår ur sina hårsäckar. Hehehe, hon var rätt knäckt när hon kom ner igen. För att visa att man ju är en rätt tuff kvinna satte jag den iskallt mot mitt ena ben och lät den slita strån på mig. Det var ganska svårt att inte visa med hela ansiktet hur jäkla ont det gjorde. Jaja, M säger att man vänjer sig;-)


Tänk vad lätt det är att smälla pengar vid datorn. En liten titt på HM:s hemsida och vips är man en tusenlapp fattigare. Dotterns fel. Det var hon som började.


Nu ska jag kolla på Beck. Jag har säkert redan sett det men då kan jag passa på att sova en stund;-)


Av petrasperspektiv - 29 december 2010 14:00

Guess what! Jag är jätteledig. Ända tills den 10 januari! Ofattbart lång tid;-)

Ja, jag har ju i och för sig en trave uppsatser som kräver en viss insats men jag tänker inte låta det förstöra det för mig just nu.


Just i detta nu överväger jag om jag ska gå en runda i det härliga vädret eller om jag ska gå ner en runda till stan eller om jag ska lägga mig på soffan. Svårt beslut.


Praise Göranssons Rör! Jag ringde Göransson himself typ 7.20 imorse och 7.25 stod han i källaren och kollade pannan. (14 grader inomhus imorse...). Nu när jag kom hem hade en reparatör fixat den och värmen har kommit åter. I love it!


Imorgon är det vägning. OM det inte är dåligt väder förstås...förstod ni den ironin? Jag kan ju inte påstå att jag levt som en sann VV:are den senaste veckan precis. Finns det choklad i huset måste jag äta upp den. Det är en oskriven regel...Alltså måste jag motionera. Det får nog bli crosstrainern. Man blir så härligt varm av den.


Sa jag att jag var ledig nu i en himla massa dagar?:-D



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards