petrasperspektiv

Alla inlägg den 15 december 2010

Av petrasperspektiv - 15 december 2010 17:52

Jag hatar vintern. Eller, jag kan stå ut när jag sitter inomhus och det är varmt och skönt men det är lite svårare att stå ut när jag måste gå ut och det är svinkallt OCH blåsigt ute. Jag vill ha värme!


Idag fick jag äntligen se hur det ser ut inne på Kanehalls förskola. Wow! Så himla fint och så himla genomtänkt! Det märks att personalen fått vara med och bestämma hur det skulle ut och vilka funktioner bygget skulle fylla. Jag är imponerad. Mest av allt är jag imponerad av vilken syn man har på barnet och dess kompetens. Man tror på det kompetenta barnet, att barn kan och vill göra saker på egen hand. Det är synd att man sedan på andra ställen i samhället berövar barnen den kompetensen genom att tro att de varken klarar det ena eller andra...  Att ta sin mat och att plocka undan efter sig när man har ätit gör tvååringar på Kanehall. Underbart!


Eftermiddagen tillbringade jag i ett rum utan ventilation på stadshuset. Trots bristen på frisk luft måste jag säga att det var en hel del kreativa tankar som föddes. Kul!


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards