petrasperspektiv

Alla inlägg den 27 december 2010

Av petrasperspektiv - 27 december 2010 19:03

Jag borde verkligen ta ett pass på crosstrainern. Mängden godis jag tryckt i mig under julhelgen hade nog kunnat mätta ett mindre u-land i en månad eller så...

men jag orkar inte. Jag testar att ladda lite i soffan, till nyheterna, så kanske jag kommer igång sedan.


En som INTE kommit igång idag är dottern. Hon har haft ett Vänner-maraton här hemma den lilla gottegrisen och glider fortfarande omkring i pyjamas och morgonrock. Orättvist!


Nähä, till nyheterna. Om jag inte kan vara vältränad kan jag i alla fall vara intelligent och allmänbildad;-)



Av petrasperspektiv - 27 december 2010 15:05

Får man blogga på arbetstid? Nej det får man verkligen inte men tro det eller ej, jag har lunch nu. Så kan det gå när bara jag och A är på jobbet och vi är så effektiva att vi glömmer både att fika och att äta. Hade inte huvudvärken påminnt mig hade jag nog missat förmiddagskaffet.


Japp, så är det. Flitens lampa lyser på skolan.


Idag var första dagen på evigheter jag skippade thermobrallorna och så tog jag bara lite lägre boots på mig. Gissa hur det såg ut på skolgården när jag kom imorse? Jajajmensan, inget plogat här inte för det har ju varit jul och det har blåst som sjutton här ute. Jag fick köra runt en stund innan jag hittade ett ställe jag kunde ställa bilen på. Sedan fick jag försöka välja de smartaste ställena att gå på. Jag lyckades inte riktigt där kan jag meddela. På vissa ställen var snön midjehög och jag hade som sagt bara jeans på mig. Har ni testat att ha snö innanför jeansen någongång. Nicht skönt...


Nu sitter jag här inne i värmen och bara bävar för att gå ut. Det snöar ju igen! Finns det inget slut på detta?!


Idag träffade jag återigen en gammal klasskompis! Jisses. Idag var det på skolan. Det visade sig att hennes dotter är elev på skolans högstadium. Världen är väldans liten. Och vet ni vad? Hon läser OXÅ min blogg. Så himla kul. Så idag hälsar jag särskilt till CM.:-)


Nähä,lite jobb till innan jag drar iväg till skola 1 och hämtar elevernas prov och uppsatser som jag ska rätta imorgon eller på onsdag. Kul att läsa men tråkigt att bedöma.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards