petrasperspektiv

Alla inlägg den 26 december 2010

Av petrasperspektiv - 26 december 2010 16:38

Ja, det här har verkligen varit en riktig göttedag. Jag sov länge, åt frukost och drack dubbel mängd kaffe. Sedan tog maken och jag en lång promenad i det gudomliga vädret. Nu tvättar jag och inte ens det förstör min dag;-)


Maken är och lämnar saker till sonen som ska övernatta hos familjen L. Dottern är på väg hem ifrån K-stad. Hoppas jag i alla fall. Det där med kollektivtrafik är ju ibland lite opålitligt...


I vårat lag har vi en pappa som är ett tekniskt geni. Han tipsade igår om att man kan klippa ett vanligt SIM-kort så att det fungerar som ett mikrosimkort. Sagt och gjort. Maken bangar inte för såna grejer kan jag berätta. Han klippte och fixade lite och vips så var Iphonen igång. Jisses vad imponerad jag är. Både av geniet MB och maken. Börja nu inte klippa loss i era SIM-kort bara. Det finns mallar för sånt. Bara googla säger jag som den hyper-it-männinska jag är;-)


Jag var nere en sväng på rean. Shoppinglusten begränsas något av att man har 17 lager kläder på sig så det blev inget handlat alls. Jag försökte få maken att prova lite byxor men det gick verkligen inget vidare. Inte förrän vi kom hem fattade han att det kanske var en bra idé ändå. Detta innebär att han får återvända till klädesaffären en gång till. Helt i onödan mohahaha;-)


I samma affär träffade jag en gammal klasskompis. Vi har inte setts på en herrans massa år. Inte förrän jag kom hem reflekterade jag över att hon nämnt min blogg. Kul om hon läser den. Jag hälsar särskilt till T om det är så. Hej, hej!


Nähä mina vänner, vad tycker ni; ska jag börja laga mat eller ska jag verka jäkligt busy när maken kommer hem så att han får börja? Jag visste det! Ni är så kloka. Då lägger jag mig och läser en stund;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards