petrasperspektiv

Alla inlägg den 24 december 2010

Av petrasperspektiv - 24 december 2010 11:56

Ibland är det faktiskt överskattat att vara vuxen. Idag tex. Det var ju mycket härligare och mera spännande när man var liten. Så klart njuter jag av stämningen och jag älskar verkligen att ge saker, särskilt till mina barn, men så klart älskar jag att få saker också och det är ju lite tunnt på den sidan nu när man är vuxen.


Maken och jag bestämde att vi inte skulle köpa saker till varandra utan åka iväg tillsammans istället, och det är så klart ett klokt beslut och när jag njuter på Spa-avdelningen på Brunnen kommer jag att tycka att det är en suverän idé men liiiite saknar jag klapparna idag...


Vår årliga julfrukost är intagen och den var riktigt god och mysig. I det här huset har vi pannkakor med lönnsirap till julfrukost. Mums!


Nu ligger vi och slappar lite i soffan och laddar inför jullunchen hos farmor och farfar. Vi var där igår kväll också och till vår förtvivlan är deras panna ännu mer sönder än vår! De har inte ens varmvatten...och ingen värme alls. Fattar ni vad kallt det var?! Därför ska jag noga kolla upp om de har satt in fläktar innan jag klär mig idag. Är det fortfarande kallt tänker jag äta lunch i thermobrallor, var så säker!


Ikväll ska min lilla familj mysa. Vi ska ta det lugnt, äta gottebord, spela spel, kolla på julfilm och annat mysigt. I love it!


Men nu börjar det bli dags att kolla upp fläktarna.;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards