petrasperspektiv

Alla inlägg den 23 december 2010

Av petrasperspektiv - 23 december 2010 15:10

...avsnittet i Emil där han drar den sjuke Alfred på en släde genom snöstormen? Jag har aldrig riktigt fattat hur sjukt jobbigt det måste ha varit förrän idag. Min vandring ner till stan var ungefär likadan som Emils. (Ja, jag vet att det ärpåhittat, men ändå...)


Hela vägen ner försökte jag att skydda ögonen för snön blåste RAKT in i dem. Skitjobbigt. Såg ju knappt något alls. Trottoarerna var inte skottade för vem hinner det? Inte vi i alla fall.


Fast jag får väl skylla mig själv. Jag gjorde ju ett byte med sonen. Han hade julklappar kvar att handla så jag erbjöd mig att fixa dem om han skottade. Båda två tyckte det var en bra deal. Jag vet inte vem som vann på det egentligen...


Nu är det snart dags för lite julemys men först ska jag väga mig. Säkert är det inställt idag också för om det ställdes in förra veckan pga av vädret är det förmodligen det idag också med tanke på att vädret är ungefär 10 gånger värre idag. Fast om det är inställt blir jag sur. Man kan inte ställa in hur ofta som helst. Folk behöver sina träffar och jag har ju redan betalt så jag vill ju liksom ha valuta för det.


Men, men julemys ska det bli i alla fall.



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards