petrasperspektiv

Alla inlägg den 16 december 2010

Av petrasperspektiv - 16 december 2010 21:42

Eftersom jag inte masat mig in i duschen nu ikväll så kommer jag att straffas imorgon bitti när jag inte har något annat val än att släpa mig in i duschen hur trött jag än är... Jag hatar att duscha på mornarna. Det är kallt. Och jag ogillar kallt. Mycket men mest på mornarna.


Imorgon är planerna:

1. Duscha;-)

2. Jobba

3. Frissan

4. Umgås med extremt goda vänner

5. Äta god mat och dricka god dricka


Ser ut som en rätt najs fredag eller hur?

Av petrasperspektiv - 16 december 2010 20:17

Så här är det: om jag hade velat ha snö upp till knäna hade jag bosatt mig i Lappland... Jag vill inte ha det här vädret! Vill inte. Idag krypkörde jag ut till jobbet för det blåste som bara den och vid de öppna fälten drev det upp drivor på vägen. Dessutom hade en bonde valt att ut och köra en sväng med traktor och släp fullt med nånting och det gynnade inte trafiksituationen på något sätt...


Så när postgubben kom och berättade att delar av vägen var avstängd då packade jag ihop mina grejer och for hem och jobbade hemifrån istället. En klar fördel med rektorsjobbet. Det är ju så klart inget man kan göra varje dag men ibland så.


Jag har också hunnit med att köra till Bma bara för att få reda på att mötet var inställt. Suck! I rena frustrationen for jag ner och veckohandlade på Ica. Så nu är det gjort! Så skönt!


Nu är det Robinson på tv och det är på exakt den tankenivån jag behärskar just nu.


Så nu håller vi tummarna för att vädret är lite mera samarbetsvilligt imorgon så att jag kan ta mig till jobbet för jag har en del som måste skötas om. Okej?!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards