petrasperspektiv

Alla inlägg den 19 december 2010

Av petrasperspektiv - 19 december 2010 22:07

För att minska antalet trafikolyckor i halkan borde polisen satsa på att stå vid färjelägren och plocka in varenda lastbil för att checka däcken. Helt galet att dessa fordon som väger flera, flera ton kör omkring på blankslitna däck...


Måndag imorgon. Jag hade kunnat stå ut med att vara ledig.


Jag har inte tvättat den här helgen heller. Som sagt. Tur vi har mycket kläder.



Av petrasperspektiv - 19 december 2010 17:53

Nu har jag skaffat mig lite förutfattade meningar. Denna gång om hockeyledare ifrån Diö. Förra veckan dömde sonen en match där ett av deras lag var med och det var fullständigt kaos kring både ledare och spelare. Den gången slutade det med en rapport kring ledarnas uppförande till förbundet. Idag spelade sonen och de mötte ett lag från Diö och minsann, även denna gång blev en av ledarna utvisad och tvungen att lämna båset och sätta sig på läktaren. Är det bara jag som tycker det är höjden av pinsamt att bli utvisad för dåligt uppförande när man ska vara en förebild? Att sedan sitta och skrika på domarbesluten från läktaren och inte kunna reglerna det är så pinsamt att jag saknar ord att beskriva det. Är man okunnig döljer man det bäst genom att vara tyst... tycker i alla fall jag.


Idag har vi klätt granen. Maken hjälpte till lite i början men sedan tog dottern och jag över så det blev riktigt gjort. I vår gran hänger man inte saker hipp som happ. Ånej, här är det ordning och reda och kulor i storleks- och färgordning. Inget man skojar bort;-). Jag vet inte riktigt vilken diagnos det är jag har...;-)


Efter det bjöds det på fika hos mamma. Maken jobbade och sonen var busy på annat håll så det blev dottern och jag som gick dit och åt gott.


Nu sitter jag i soffan och har beslutsångest, handboll eller hockey? Ha ha ha, skojar bara, så klart blir det hockey, trots att de ligger under.


Ta det lugnt i julhysterin. Det gör jag. Nu ska jag bara njuta av grandoften och så ska jag, dottern och sonen snart ha kalendermaraton i form av Julens hjältar från 1999. Härligt!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards