petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 december 2010

Av petrasperspektiv - 21 december 2010 20:27

Alldeles nyss var det en gammal elev till mig som tog kontakt med mig via chatten på FB. Så himla kul att "prata" med honom. Det fick mig att minnas våra stunder tillsammans. Herregud vad arg jag var på honom ibland. Samtidigt som jag tyckte jättemycket om honom. Jag har ofta den relationen till mina elever. Jag kan vara tokarg ibland och jag ställer höga krav på dem men jag visar också hur mycket jag gillar och hur respekterar dem. Viktigt tycker jag.


Idag var det julavslutning. Jag var i kyrkan och lyssnade när F-klass, 1:or och 2:or sjöng. Vackert och sött!


Idag gjorde en i min närhet en strålande insats. Inte vet jag om hon läser min blogg men om hon gör det säger jag bara: Starkt jobbat! Jag är djupt imponerad av din styrka och proffessionalitet! (jisses vilket långt ord...)


Imorse när jag vaknade hade temperaturen stigit så pass att pannan börjat producera värme igen. Gissa om det var varmt under mina två täcken och en filt, fullt påklädd sovandes bredvid ett elelement? Japp, det var det. Skönt! Maken meddelade när jag kom hem att elementen varit jättevarma hela dagen men nu kan jag berätta att de är kalla igen. Hoppas verkligen att Göranssons prioriterar oss imorgon.


Förresten, ett jättetack till Jan och Ditte som tillbringade lång tid hos oss igår kväll och försökte fixa pannan åt oss. Jättegulligt!

(Tack till Ida oxå för jag vet att det var du som låg bakom;-)


Nu ska jag återvända till Åtgärdsprogramsskriften:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards