petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 november 2010

Av petrasperspektiv - 21 november 2010 18:46

Nu är vi precis hemkomna efter dotterns balettuppvisning. Som vanligt slog hon mig med häpnad. Hur sjutton har hon hunnit lära sig så mycket på 9 gånger? Hon har liksom förmågan att få det att se så himla lätt ut. Hon bara glider fram och hur fasen hon kommer ihåg alla steg och rörelser är för mig en gåta. Det är i alla fall inte mina gener...


På tal om obegripligt har jag tv:n på bredvid mig nu när jag skriver och på den visas Bonde söker fru. Min undran är om det finns något annat program som är lika pinsamt som det? Jag klarar i alla fall inte av att titta på eländet.


Imorgon är det måndag igen. Var tog den här helgen vägen? Jag har inte ens hunnit köra en maskin tvätt. Det är tur vi har så mycket kläder i den här familjen...



Av petrasperspektiv - 21 november 2010 10:37

...är jag idag. Anledningen är att jag skrattade så mycket igår att jag vid vissa tillfällen knappt fick luft. Om någon annan vill göra det rekommenderar jag spelet Med andra ord. Vi två familjer, familjen J och familjen L, spelade det igår kväll och som sagt, det var hysteriskt roligt. Lite hade det kanske med själva spelarnas goa inställning att göra men spelet var inte helt oviktigt det heller.


Nu har jag röjt undan efter gårdagskvällen och ska pallra mig ner till stan. Jag och J ska fika. Vi hoppas att A också ska dyka upp. C är i Ystad och svullar så vi vet att hon inte kan komma. Lite kaffe i goda vänners lag är ju aldrig fel.


Senare idag är det dansuppvisning på Folkuniversitet och dottern ska baletta. Det ska bli riktigt roligt att se!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards