petrasperspektiv

Alla inlägg den 18 november 2010

Av petrasperspektiv - 18 november 2010 19:25

Just nu prövas min svagaste sida; tålamodet. Jag har inget tålamod. Allt ska gå snabbt. Swisch, swosch liksom. Att andra inte fattar det jag vill ha sagt eller hur bra en sak är kan verkligen få mig att stampa i golvet, av otålighet. Men nu, nu prövas mitt tålamod i ytterligare en grej, jag vs vågen. Man kan ju tycka att det är okej att gå ner 2 hekto (!) i veckan OM man har ett tålamod vill säga. Men nu har ju inte jag det. Suck! Och vet ni det värsta? Det beror förmodligen på att jag äter för lite. FÖR LITE!!! Jeeeezuz. Alltså ska jag öka mitt matintag. Hmmm, när då? Jag tror jag ska skapa mig ett litet skafferi på kontoret. Undrar om kommunen tycker det är okej att köpa in ett litet kylskåp till mig? Jaja, nu är jag ju ledig ikväll så här ska ätas! Jag har nyss ätit nudlar, vv-korv och wok. Ett helt berg men så himla nyttigt att det i alla fall inte är tillräckligt...Nu ska jag dricka kaffe. Det är oxå nyttigt för jag har slutat med mjölk i.

Av petrasperspektiv - 18 november 2010 15:49

Mmmm, nu är det snart dags för skolan att ge sig ut på fejjan. Vi är en modern och nytänkande skola vi;-). Nu i eftermiddag har jag och min experthjälp på kommunen skött de praktiska sakerna på Facebook och sedan arbetade jag vidare själv med ett hembrev till alla elever och föräldrar. Hoppas nu att alla gillar grejen och förser sidan med många bra och konstruktiva saker. Nu är jag helt koko i huvudet och orkar inte fokusera längre. Inte konstigt säger jag. Jag började ju för fasen att jobba klockan sju imorse. Jag som tycker det rä tidigt att börja halv åtta...Nej, jag är mycket hellre kvar länge på eftermiddagen än att börja tidigt.


Sonen kom nyss. Han gick en vända i köket. Hittade förmodligen inget ätbart och sa sedan att han skulle göra läxan. Jag väljer att tro honom. Det är lättast just nu. Jag kör en oförberedd koll sedan, he he.


Jag är hungrig. Men att äta nu, en timme innan vägning, strider mot mina regler. Här är det minsann svält som gäller tills efter vägning. Korkat? Japp!



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards