petrasperspektiv

Alla inlägg den 15 november 2010

Av petrasperspektiv - 15 november 2010 21:09

Detta är helt nytt för mig så jag kommer förmodligen att göra något fel. Men, det är smällar man får ta;-). Här kommer utmaningen:

Regler:
Klistra in bilden och länka till den du fått den av.
Skriv sju intressanta saker om dig själv.
Ge awarden till 7 andra bloggare.
1. Jag är ingen djurvän. Jag gillar djur när de är "barn" men inte sen, bara på bild.
2. Jag är faktiskt ganska bra på att laga mat, trots att jag fnyser år husliga aktiviteter.
3. Jag kollar av facebook osunt många gånger de dagar jag är ledig.
4. Jag gråter till det mesta på tv. Allt ifrån ett romantiskt bröllop till ett VM-guld i hockey.
5. Jag hatar när det är blött på diskbänken.
6. Jag blir arg när jag är stressad. 
7. Blir sur när folk säger dagis istället för förskola. Jag tycker det är att plocka bort den pedagogiska delen av verksamheten och förvandla förskolan till barnpassning.
Okej, det var jag. Nu ska jag visst skicka utmaningen vidare. Hur fasen gör man det?!
Av petrasperspektiv - 15 november 2010 20:30

Jag ser mig faktiskt som en god bilförare, även om jag ibland har liiiite för mycket temperament och för stort ordförråd som passar på trafikidioter, men idag har jag fattat att dels har det hänt lite sedan jag tog körkort och dels finns det fakstiskt saker jag tvekar kring i trafiken. Så, läs och lyssna noga för det är inte jätteofta jag erkänner mina brister offentligt;-). En och annan sak som sades på handledarutbildningen inför dotterns övningskörning var nytt för mig. Oj, oj, oj Kallenberg (min gamla körskollärare) vrålar nog ner ifrån sin himmel på mig nu. Förlåt! Jag ska tokläsa dotterns teoriböcker. Jag lovar!


Imorgon ska jag fylla på hjärnan med ännu mer kunskap för då ska vi till Växjö och lära oss om hur skolutveckling och forskning är sammanlänkat. Mycket spännade tycker jag. Jag vill ha in forskningen i skolan, i verksamheten. Inte hjälper det att forskarna vet vad som är bäst. Det måste ju vi som arbetar i skolan veta! Ganska självklart om man tänker efter.


Nu måste jag duscha. Jag hatar att duscha. Det är tråkigt! Jag önskar jag inte behövde göra det så ofta, eller att jag hade ett hår som bara la sig som jag vill och inte är helt fluffy i stil med Bröderna Fluff om jag inte tokplattar det.

I-landsproblem, jag vet...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards