petrasperspektiv

Alla inlägg den 3 november 2010

Av petrasperspektiv - 3 november 2010 18:02

...har jag idag när jag har delat vägar med en hel del normala bilister men också rediga puckon som antingen borde skjutas eller i alla fall bli fråntagna sina körkort. En sak som till exempel är livsfarligt det är att lägga sig för omkörning och sedan bara fesköra. Ska man köra om så gör man det tillräckligt fort för att inte skapa livsfarliga situationer för andra. En annan sak, om man inte förstår siffrorna på hastighetsskyltarna kanske man måste gå om någon del av utbildningen. Hur svårt ska det vara att hålla hastigheten?

Den bästa sparade jag till sist; hur svårt är det att förstå skylten som visar att man INTE får köra på det hållet, på den vägen? Uppenbarligen hade en utanför Hässleholm problem med det idag för den människan hade tagit fel väg upp på motorvägen och kom alltså rejält fel, mot trafiken alltså. Ujujuj, hoppas inget allvarligt hände.

Sista ordet i det här lilla hatutbrottet mot inkompetenta bilförare är att alla bilar borde ha stänkskydd. I hate bilar som skvätter ner mig hela tiden. Sån är jag...'


Idag har alltså jag, dottern, M och hennes dotter J varit i Ullared. Jag och M hade förväntat oss två tonåringar som kvickt föll i nån sorts koma och så kunde vi prata på sen. Icke sa Nicke. Tonåringarna tjattrade på som de värsta kärringarna i baksätet och vi (de riktiga kärringarna) hade lite svårt att överrösta dem. Annat var det på hemvägen. Då var det minsann tyst därbak;-)


Som vanligt när man kommer hem och packar upp allt tänker man att det kändes mycket mer i affären. Men, en hel del julklappar är inhandlade. Jag ska bara radera hårddisken på dottern så att hon glömmer allt hon sett idag;-)


Kläder hittade jag dock inga. Vad synd. Då måste jag ju iväg till någon rolig affär här hemomkring och fixa lite lasar. Jag ska verkligen försöka stå ut med det.


Roligaste kommentaren vi hörde idag i Ullared kom ifrån en man som med hyfsat aggressiv stämma sa i sin mobil:

Det bästa vore om alla människor kunde gå åt samma jävla håll.

Jag skrattade länge åt det:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards