petrasperspektiv

Alla inlägg den 7 november 2010

Av petrasperspektiv - 7 november 2010 22:10

Idag blev det tre filmer och en skvallertidning. Billigaste gången hittills. Man kan ju inte köpa kuddar varje gång...


Just nu är det paus i Beck-filmen, som jag redan har sett men absolut inte kommer ihåg hur den slutar. Finns det fler människor som är som jag? Jag är helt hopplös på att komma ihåg både hur böcker och filmer slutar. Däremot känner jag igen det mesta i handlingen. Sjukt.


Dottern meddelade att det är 7 veckor till jullovet. Kan det stämma? I så fall är det ju bara att bita ihop. Inte för att jag har något lov men ändå.


På tal om skola. Om nån elev läser detta är vi i nya salen imorgon klockan nio. Den bredvid matsalen ni vet. Vi ses!



Av petrasperspektiv - 7 november 2010 10:51

Japp, det var jag på igår kväll. Mycket kul måste jag säga. Denna mördarjakt utspelades på Ortholmen i Karlshamn och det var middag blandat med mysterielösning. Jag som gillar både mat och deckare älskar så klart kombinationen.


Vi som var där var ett gäng från jobbet. Vi firade två kollegor. En som nyss fyllt och en som snart fyller 50! Det var kollegan A som lagt ner mest planering på äventyret och det hade hon gjort väldans bra!


Det är bäst jag inte skriver mer om mysteriet nu för då kanske jag avslöjar mördaren och då kommer något hemskt att hända mig;-)


När jag kom hem sov maken och sonen som stockar medan dottern och två kompisar tittade på skräckfilm. Vad är det för fel på dem? Vad är det för fel på komedier? I vilket fall som helst slocknade jag på soffan. Varför är det så skönt att somna på soffan?


Söndag idag. Sonen dömer 98:orna och jag ska strax springa dit. Dottern med kompisar sover, trots att jag har dammsugat;-). Maken jobbar, trist. Ikväll är det Maxi-dags. Ni vet, dottern ska baletta. Någon som har koll på Maxis erbjudande denna veckan?



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards