petrasperspektiv

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av petrasperspektiv - 28 februari 2012 20:36

Nu är jag nyss hemkommen från en kvällspromenad i Mjällby (!). Då kan man ju undra varför i herrans namn jag väljer att gå där när jag bor i stan. Svaret är enkelt. Dottern var hos sångpedagogen och från hans är det närmre till Mjällby än hem. Därav platsvalet. Jag hade alldeles för mycket kläder på mig så svettigt blev det och nu är det dags för en dusch.


Jag har precis läst en blogg som en familj vi känner skriver. De är i Thailand. De har varit där i några veckor nu och ska vara där ytterligare ett antal veckor. Barnen går i skolan där och de gör också en massa grejer tillsammans. Vilken investering i tid tillsammans! Jag blir alldeles avundsjuk och känner att jag skulle vilja slänga mig på första bästa plan och förena mig med dem. Åh, vad det hade varit härligt. Men, att få den ena hälften av min familj att lämna Sverige under hockeysäsong är faktiskt att beteckna som omöjligt så det faller nog bort för vår del. Synd. Jag tror jag hade passat i Thailand;-)



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards