petrasperspektiv

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av petrasperspektiv - 15 februari 2012 19:32

Idag har jag pratat och så har jag lyssnat på när andra pratat. Det har varit bra och givande samtal. Det är ju i samtal med varandra vi lär oss nya saker och får nya sätt att se på saker och ting. Alltid bra!


Allvarligt talat är jag trött på att frysa nu. Jag ogillar vintern å det grövsta. Åtminstone när jag måste gå ut och det måste jag ju jämt. Jag avskyr att frysa och jag längtar något enormt efter att kunna öppna dörren och gå ut utan att dra på mig 73 plagg. Min dröm just nu är att det helt plötsligt bara finns ett antal tusenlappar över och att jag och familjen kan dra iväg på en solsemester. Nu är ju oddsen för det ganska taskiga men man måste ju få drömma.


Nej i den här familjen ser vi just nu till att finansiera bilskolans verksamhet. Moppekörkort till sonen och bilkörkort till dottern är roliga utgifter den här våren. Tänk på det alla ni andra som också har tre år mellan era barn.


Idag har jag pluggat kemi med sonen. Är jag glad eller är jag glad över att jag slipper banka in sånt längre? Nu kan jag läsa böcker för att jag vill lära mig nya saker och för att jag vill utvecklas, inte för att prestera på ett prov. Eller vänta nu, är det inte det som är meningen även när man är 15?;-). I och för sig kanske inte femtonåringar frivilligt hade läst särskilt mycket om de inte hade blivit tvingade till det men om man hade bearbetat det de läst på fler sätt än prov tror jag att kunskaperna hade stannat kvar lite längre. Jag kan säga att jag har läst mil efter mil med texter som sedan har testats på prov och kunskaperna lämnade huvudet ungefär i samma ögonblick som jag lämnade in provet. Men höga betyg hade jag...


Nu ska jag läsa vidare i Elevers olikheter och specialpedagogisk kunskap bara för att jag vill:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards