petrasperspektiv

Alla inlägg under mars 2011

Av petrasperspektiv - 6 mars 2011 16:24

Nu var kalasandet över för den här gången. Vad barnen fått har jag ingen aning om för då stod jag i köket. Inte hann jag prata med alla heller. Det är lite synd att inte ens ha hunnit prata med alla när vi inte är fler än 16 stycken men så blir det när alla inte kan sitta tillsammans och när jag har kökstjänsten. Å andra sidan kan ju alla som vill hålla mig sällskap i köket.


Nu spelar sonen x-box, dottern leker med sin mobil och maken är på möte. Nu jädrar ska jag slänga mig i soffan. Imorgon drar en ny vecka igång och med den följer en del ångestladdade saker att ta itu med. Suck...


En sak jag undrar över är om alla andra hinner ladda batterierna på helgerna eller hur ni gör. Jag är bara trött, hela tiden. Jag skulle behöva sova en vecka eller nåt. Är det vårtrötthet eller borde jag vara orolig?


Och så har jag en fråga till alla som varit i London eller helt enkelt bara har koll på läget. Dottern och jag ska ju snart dit och vi vill se någon musikal. Jag har för mig att någon sagt att det finns ett ställe i London där de säljer musikalbiljetter till många olika musikaler och till lägre pris än vad man kan köpa dem för hemifrån. Min fråga är: var ligger det stället?

Av petrasperspektiv - 5 mars 2011 20:02

...för mig själv just nu. Jag är så huslig att det är otäckt. Jag har precis gjort en massa pajdeg och dessutom håller jag på med After Eight-kladdkakor just nu. Samtidigt som jag bloggar OCH tittar på melodifestivalen. Det, mina vänner, är simultanförmåga på riktigt!


Dottern for iväg och skulle kolla mellon med vänner och lämnade därför bakningen till mig. Tack dottern:-)


Sonen lyser som vanligt med sin frånvaro när det är något jobbigt som ska göras och maken har tagit en liten lur på soffan. Glassigt:-)


Idag fattade vi föräldar ett beslut. Vi ska samla ihop nya pengar till en ny resa. Förmodligen Tjeckien igen. Jag längtar redan:-)


Egentligen har jag varken tid att baka, blogga eller titta på mellon för jag har en bok jag vill läsa. Ni kommer inte att tro mig men den handlar om apor. Inte riktiga apor dock. Jag ska dra den för er sedan när jag läst ut den.


Om jag bränner kladdisen kommer jag att bli skitsur så jag slutar nu!



Av petrasperspektiv - 4 mars 2011 19:41

Mycket pengar blir det om vi ska renovera vårt hus så det blir exakt som vi vill ha det. Vi kommer att dubbla våra huslån. Oj, vad det låter jobbigt. Men, å andra sidan får vi ett totalrenoverat hus i värsta nyskick mitt i centrala lilla stan som ju förmodligen blir lättsålt den dagen maken och jag vill flytta till något mindre. Och i övertalningen av mig själv resonerar jag att vi ju faktiskt gillar att vara hemma och då ska man satsa på boendet. Att vi även gillar att resa väljer jag att inte tänka på just nu...


Idag fikade jag med två goda vänner. Fika är underskattat. Samtal med kloka vänner är ännu mera underskattat. Man mår ju bra av det hur länge som helst.


Imorgon är det sista matchen för pojkarna den här säsongen. Lite skönt och lite sorgligt. Det är det alltid när säsongen är slut. Det som är skönt är att maken plötsligt är hemma rätt så mycket mer. Det som är trist är att inte vara med om hockeyspänningen och att inte träffa alla goa föräldrar.


Nu ska jag masa mig upp till familjen. Snart Let´s dance. Som jag sagt innan, perfekt fredagsprogram:-)

Av petrasperspektiv - 3 mars 2011 19:29

Mmmm, så kände jag mig imorse klockan sex när jag satt med datorn i knät och skrev omdömen. Jag vaknade vid fem och så vände jag och vred mig och tänkte på omdömena som skulle skrivas. Till slut fick jag nock och klev upp. Men, det var rätt så skönt att köra igång och veta att jag skulle bli klar tidigare än planerat.


Idag när jag körde ifrån jobbet var det ljust! Det måste vara därför jag hela tiden tror det är fredag för det är enda dagen det i vanliga fall är ljust när jag kör hem. Vi går mot ljusare tider och det känns INTE äckligt.


Imorgon ska jag fika med en kompis jag knappt träffat på en sisådär 100 år. Det ska bli kul!


På jobbet är det lite upp och ner. Idag har jag haft underbara samtal som verkligen piggat upp tillvaron. Samtidigt finns det andra saker som är oerhört tunga och drar all energi ur mig. Ibland skulle jag bara vilja gå hem, dra täcket över huvudet och säga att någon annan kan få mitt jobb. Som tur är brukar det inte sitta i så länge och jag har ju så fantastiska människor runt mig!

Av petrasperspektiv - 2 mars 2011 20:08

Nu är jag hemma. Dagen har varit lång och innehållsrik. Den avslutades med ett styrelsemöte. Vi hade väldigt roligt. Det har vi alltid. Man skulle kunna tro att vi är oseriösa men vi är bara väldigt glada samtidigt som vi är seriösa:-)


Jag är lite sugen på att gå en runda men jag tror inte maken röstar ja på det förslaget och ensam tänker jag verkligen inte gå. Det är ju mörkt...


Nej, jag får väl stanna hemma och skriva omdömen istället. Åh, vad kul...

Av petrasperspektiv - 1 mars 2011 21:06

I'm going to have träningsvärk imorgon. Yogan idag gjorde att jag kände att jag levde och att kroppen lever. Imorgon ser jag väl ut som en pigg 90-åring;-)


Ja. nu har jag alldeles nyss landat i soffan. Sonen hade lagat mat som var klar när jag kom hem och nu har jag precis ätit. Inte så bra tidpunkt men vad fasen gör man. Inte äter man innan yogan i alla fall för där är huvudet oftast nedåt och det är äckligt att äta om maten...


Imorgon är det först jobb och sedan styrelsemöte. Kul! Det var länge sedan. Jag har dessutom bestämt mig för att tacka ja till att stanna kvar i styrelsen ett år till. Jag tycker ju att det är kul och under det året kan jag ju fundera ut vad jag vill göra sedan. Mina tankar går till politik, annat styrelseuppdrag eller kvinnojouren. Jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag helst vill göra. Om jag väljer politiken är jag rädd för att behöva prata politik hela tiden, och att det ska blandas ihop med tjänsteutövningen för det blir inget bra, tror jag i alla fall. Om jag väljer ett annat styrelseuppdrag hänger på om det sitter vettiga människor i den styrelsen. Om jag väljer kvinnojouren finns en risk att jag vevar upp mig själv till oanade ilskehöjder för det finns få saker jag föraktar lika mycket som män som slår sina fruar, sambos, flickvänner. Jag föraktar i och för sig alla som ger sig på dem som är svagare än de själva...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards