petrasperspektiv

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av petrasperspektiv - 15 mars 2011 20:41

Bara en liten undran: har gymnasiet inte samma krav på skriftliga omdömen som grundskolan? Jag undrar på riktigt, helt seriöst. Någon som kan svara på min fråga?

Av petrasperspektiv - 15 mars 2011 20:27

Idag skriver jag helt osammanhängande tankar. Beredd?


1. Dagens yoga-budskap: "När jag står så står jag. När jag går så går jag. När jag pratar så pratar jag. När jag lyssnar så lyssnar jag". Detta behöver jag träna på, att vara i nuet. Jag är kass på det.


2. Idag var yogan jobbigare än jobbigast. Imorgon kommer jag att ha ont. Bra. Det är bra ont.


3. En rolig grej jag glömt att berätta: Jag och dottern skulle hämta grejer hos en kollega. Jag hade aldrig varit hemma hos henne innan så jag ringde för att få vägbeskrivning. Jag pratade samtidigt som jag körde och letade och så undrade jag vilken färg det var på hennes hus. Då sa hon: "Ehhh, eeeeh, brunt...tror jag." Herregud vad jag skrattade!


4. Idag har jag varit på utbildning. Bland annat tränade vi på lärande samtal. Första gången fick jag rollen som observatör. Det innebar att jag skulle vara tyst och observera, inte kommentera någonting av det som sades, i en timme! Ett så intressant ämne och så inte få vara delaktig. Skitjobbigt! Anders, detta är öppet mål. Du får kommentera om det är jobbigt att hålla inne med det två dagar i

rad:-)


5. Jag ogillar när jag får skulden när jag inte gjort något fel. Då blir jag lite småtjurig. Är det bara jag som är sån?


6. Nu ska jag äta yoggi.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards