petrasperspektiv

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av petrasperspektiv - 20 mars 2011 20:29

Åhhh, vilken bra film det är! Hur många lingon finns det i världen alltså. Här snackar vi om feel good-film, ja med undantag för när jag grät så tårarna flödade över kinderna. Men det är så en film ska vara, den ska beröra, och det gjorde denna.

I promise! Gå och se den!


Nu har vi ju börjat rensa. Om jag har slängångest är det ingenting mot vad maken har. Harrejisses vad han håller på. Jag hittade en ishink i ett skåp. Jag tror vi har använt den en gång på 20 år men maken tyckte att den kunde vara bra att ha. Tänk när vi behöver is till sommarfesterna, menade han. Ajamenförf-n, suckade jag då. Nej, nej, släng den då så får vi väl ha isen i något annat, kontrade han med då, och suckade djupt... Detta kommer att bli en lång och jobbig process för oss båda, på olika sätt;-)



Av petrasperspektiv - 20 mars 2011 09:41

Japp, idag börjar vi att röja så smått här hemma. Bokhyllor ska rensas och så ska grejer upp på vinden, säljas eller slängas. Det gäller att börja i tid för sånt kan man inte stressa igenom. Då hamnar allt på vinden, osorterat och så är det så himla jobbigt att ta tag i att det bara blir liggandes.


Så nu går jag in i sorterandet. Jag tror jag har tv:n på så blir det inte så tråkigt.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards