petrasperspektiv

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av petrasperspektiv - 29 mars 2011 20:38

Jag börjar bli en mästare på möten. Det är inte så konstigt. Bara idag har jag haft fem stycken så jag har ju gott om tillfällen att öva. Jag kan också konstatera att jag inte längre blir stressad av att hålla i möten. Jag börjar bli lite, lite, lite rutinerad:-)


Idag har jag också haft två riktigt givande samtal. Ja, alltså alla samtal har varit givande men i två fick jag riktiga aha-upplevelser. I det första fattade jag att jag kommer verkligen aldrig att lyckas göra alla människor nöjda och glada. Jag fattade också att det mer är deras problem än mitt. Det finns saker jag kan påverka och det finns saker jag INTE kan påverka. Jag ska sluta lägga energi på saker jag inte kan påverka. Eller, ja, försöka i alla fall.


Den andra aha-upplevelsen fick jag av kloka E. Hon gav mig en metod jag ska börja använda mig av. Det är för krångligt att dra här men jag tror den är bra. Som vanligt hann vi med en massa implementeringsprat, pedagogiska tankar och annat smått och gott på vår väg till och från yogan. Jag kan säga att de fyra kilometrarna känns som 400 meter i hennes sällskap. En riktig energikick!


Imorgon bitti ska jag springa/gå igen. Ni vet att det är mörkt ute klockan sex va? Det är nu ni ska bli impade över att jag faktiskt är ute vid den tiden:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards